سئو عالی

مطالبی کاربردی و بهینه شده که از نظر کاربران عالی می باشد

سئو عالی

مطالبی کاربردی و بهینه شده که از نظر کاربران عالی می باشد

مطالبی کاربردی و بهینه شده که از نظر کاربران عالی می باشد و برای شما از تمام مطالب و تمام موضوعات خواهیم گفت

  • ۰
  • ۰

دیدنی های افسانه ای اروپا

حتما شما هم تجربه ی مهاجرت به مکان هایی را داشته اید که از لحاظ شما تعجب آور و منحصربه‌فرد به آن مکان , همواره در ذهنیت شما به یاد ماندنی شده و در شما عطشی برای یافتن مکان های شبیه خویش تولید کرده اند و شهرهای افسانه ای در اروپا درین مدل قرار میگیرند .

بودن دراین مکان ها به معنای حقیقی وواقعی واژه و کلمه , شمارا به زمان و مکانی دیگر منتقل می نماید و مشابه بدین است که گام به یک رمان افسانه ای بگذارید و یک دفعه خویش را در دنیای حقیقی این شهرها بیابید .

ما برای شما گروه ای از این شهرها را گرد آورده و به شما اطمینان می‌دهد چه بسا در‌حالتی که از تمام 14 مورد نامبرده تماشا نمایید , پشیمان نخواهید شد .

1- شهر بلد (Bled)، یکی از شهرهای اسلوونی‎‏

شهر بلد شهری در کوهپایه های رشته کوه های جولیان (Julian Alp) و در امتداد دریاچه ی قطبی بلد است.

این شهر که برای مدت های مدید یک مکان زیارتی محسوب می شده، امروز به مقصدی گردشگری نیز تبدیل شده است.

موقعیت جغرافیایی این شهر، امواج کوچک ایجاد شده توسط قایق های پارویی بر سطح دریاچه، قوهایی شناکنان در امتداد ساحل و در نهایت قلعه ی زیبای بلد که منسوب به قرن یازدهم است و روی صخره ای مشرف به دریاچه و شهر قرار دارد،

به آن ظاهری شبیه به افسانه های دیزنی لند داده اند. 

در مرکز دریاچه روی یک جزیره ی کوچک، کلیسای قرون وسطایی عروج مریم (Assumption of Maria) و پلکان شیبدار و برج ناقوس آن واقع شده اند؛ جزیره ای آنقدر کوچک که حتی فضای کافی برای درختان نیز ندارد و زمانی که با قایق به آن می رسید تازه متوجه این نکته می شوید که شما وسط یک دریاچه ی اسرارآمیز ایستاده اید!

2- شهر کلمار (Colmar)، فرانسه

شهر کلمار در فرانسه به عنوان زیباترین شهر اروپایی شناخته می شود. این شهر کوچک رنگارنگ و فضاهای قدیمی آن، ما را دقیقا به یاد داستان های افسانه ای می اندازد. کلمار همچنین با وجود میادین زیبا، فواره ها و کانال های خود به عنوان ونیز کوچک نیز شناخته می شود. 

لازم به ذکر است که این شهر زادگاه فردریک بارتولد (Frederick Barthold) طراح مجسمه ی آزادی نیز بوده است. در انتها باید گفت که این شهر به قدری زیبا، هیجان انگیز و رویاگونه است که وصف آن در کلام نمی گنجد و بازدید از آن به هر کس که می خواهد چند روزی جدای از واقعیت، زندگی کند پیشنهاد می شود!

3- شهر انسی (Annecy)، فرانسه

‏‏‏این شهر که به ونیز کوهستان ها نیز معروف است، در منطقه جنوب شرقی فرانسه قرار دارد. انسی با طبیعت خیال انگیز، کانال های آب فیروزه ای رنگ و خیابان های سنگ فرش قدیمی مرکز شهر، چیزی دست کم از یک داستان افسانه ای ندارد. برخلاف بسیاری از شهرهای اروپایی، کانال های آب انسی به قدری تمیز و شفاف هستند که گویی برای پریدن و آب تنی کوتاه به شما التماس می کنند! آب موجود در این کانال ها از دریاچه ی انسی می آید که سومین دریاچه ی بزرگ در فرانسه است و بالغ بر 18000 سال قبل، از آب شدن یخچال های قطبی تشکیل شده است. در دهه 1960 محدودیت های زیست محیطی سختگیرانه ای برای این دریاچه اعمال شد و به همین دلیل، امروز آن را به عنوان تمیزترین دریاچه ی اروپا می شناسند. 

این شهر زیبا و افسانه ای، فعالیت های ورزشی و تفریحی گوناگونی را در تمام فصول سال در اختیار گردشگران قرار می دهد، از آن جمله می توان به ورزش هایی نظیر شنا، قایقرانی، اسکی روی آب، شیرجه، دوچرخه سواری و کوهنوردی اشاره کرد. ضمن اینکه این شهر میزبان یک رویداد مهم دیگر به نام پایروکنسرت (Pyroconcert) نیز می باشد که مراسم آن در مرکز دریاچه برگزار شده و به جذابیت این شهر می افزاید.

4- شهر هالشتات (Hallstatt)، اتریش

هالشتات شهری بسیار زیبا و دیدنی در اتریش است که مانند آن را فقط می توان در داستان های افسانه ای جن و پری یافت. این شهر به عنوان یکی از پر جاذبه ترین مکان ها برای عکاسی، در واقع ثروت و معماری زیبای خود را از تجارت نمک به دست آورده است، هرچند امروز گردشگری نیز یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی آن محسوب می شود. در هالشتات امکان بازدید از قدیمی ترین معدن نمک دنیا که منسوب به بیش از 3000 سال پیش است وجود دارد. منابع طبیعی و از جمله مهم ترین آنها نمک، مردم زیادی را برای زندگی به این شهر کشانده که قدیمی ترین آنها به 5500 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. 

‏یکی دیگر از جاذبه های عجیب و اسرار آمیز این شهر، باینهاوس (Beinhaus) است. با توجه به محدودیت فضایی در هالشتات، هر قبری در حدود 10-15 سال به یک شخص تعلق می گرفته، پس از آن استخوان های فرد درگذشته را برای سفید شدن در معرض آفتاب قرار می دادند و سپس در باینهاوس نگهداری می کردند. در این بین بعضی از جمجه ها با تزئینات و نام فامیل آراسته شده اند. در دهه ی 70، اجازه ی سوزاندن مردگان توسط کلیسای کاتولیک تایید شده و این روند متوقف گشت. جالب است بدانید که حتی اگر امروز نیز از قبرستان هالشتات دیدن کنید می بینید که تاریخ فوت مردگان مربوط به همین اواخر است!

6- شهر گنت (Ghent)، بلژیک

گنت شهری بندری در شمال غربی بلژیک است که در محل تلاقی رودخانه های Lei و Scheldt قرار گرفته است. علی رغم اینکه گنت در قرون میانی دولت شهری محسوب می شده، امروز یک شهر دانشگاهی و پاتوقی فرهنگی است. مرکز پیاده مدار این شهر به داشتن بناهای قرون وسطایی مانند قلعه ی Gravensteen و عمارت های اصنافی ردیفی Graslei معروف است. برج ناقوس گنت نیز از دیگر جاذبه های این شهر است که توسط یونسکو محافظت شده است. 

از برج ناقوس به سمت korenmarkt، خیابان اصلی شهر در راستای زیباترین کانال گنت و ساختمان های رنگارنگ قدیمی اطراف آن قرار دارد؛ البته این ساختمان ها امروز به مغازه ها و رستوران ها تغییر کاربری داده اند. در حال عبور از این مسیر، ساکنان محلی را می بینید که روی پله ها نشسته، مشغول نواختن آلات موسیقی، صحبت کردن و نوشیدن هستند. بناهای تاریخی گنت و حال و هوای آن مسلما شما را به فضای داستان ها هدایت می کند.

7- شهر ملیگ (Mallaig)، اسکاتلند

ملیگ بندری است که در سواحل غربی اسکاتلند واقع شده و ایستگاه قطار محلی آن، پایانی بر راه آهن کوهستانی غربی محسوب می شود. در سال 1840، لرد لوات (Lord Lovat) مزارع Mallaigvaig را به هفده قسمت تقسیم کرده، رعیت خود را به حرکت به سمت بخش های غربی و ماهیگیری به عنوان راه امرار معاش تشویق نمود و به این ترتیب روستای ملیگ شکل گرفت؛ اما رشد جمعیت و شکوفایی اقتصادی آن به همراه ورود راه آهن در قرن بیستم پدیدار شد. در میانه ی قرن بیستم ماهی دودی های سنتی ملیگ از شهرت زیادی برخوردار بودند، اما امروز تنها یکی از این دودخانه های سنتی به نام Jaffy’s and Sons باقی مانده است. 

علاوه بر اینها، ملیگ مکانی است که گردشگران تور اروپا می توانند در عین لذت بردن از فضای ماهیگیری، به استراحت پرداخته و ضمن پیاده روی، از مناظر زیبای بندر و دریاچه ی نویس (Nevis) نیز برخوردار گردند. با توجه به موقعیت استراتژیک آن، ملیگ یک پایگاه عالی برای کشف مناطق اطراف و دروازه ای بزرگ برای رسیدن به جزیره ی اسکای (Skye) است. در انتها، جالب است بدانید که ملیگ و نواحی اطراف آن در فیلم های زیادی به تصویر کشیده شده اند که شاید معروف ترین آنها «هری پاتر» باشد؛ «هاگوارتز اکسپرس» در هری پاتر همان راه آهن ملیگ است!

8- شهر پوشی تل (Počitelj)، بوسنی و هرزگوین

پوشی تل روستایی با قدمت تاریخی در بوسنی و هرزگوین است که در یک آمفی تئاتر طبیعی آهکی در کناره ی غربی رودخانه ی نرتوا (Neretva) و در مسیر موستار به متکوویچ (Mostar to Metković) قرار گرفته است. از نظر تاریخی، پوشی تل در ابتدا دژی مستحکم برای امپراطوری عثمانی بوده، اما پس از اینکه کشور تحت حکومت اتریش-مجارستان سقوط کرد، پوشی تل نیز اجر و قرب خود را از دست داد. در سال 1993 و در طول جنگ و بمباران، هنر اسلامی این منطقه به کلی از بین رفت، مسجد بزرگ پوشی تل به شدت آسیب دید و تعداد زیادی از اهالی، این منطقه را ترک کردند. امروز تنها 30 نفر در پوشی تل ساکن هستند و آخرین نوزاد نیز در سال 2011 متولد شده است. 

درست است که امروز بیشتر خانه های پوشی تل خالی از سکنه بوده و اینجا بیشتر به شهر ارواح شباهت دارد اما، پوشی تل بی نهایت زیباست و موقعیت قرارگیری آن به شما این امکان را می دهد که بینظیرترین مناظر بوسنی را در آن نظاره گر باشید. وقتی شما قدم در پوشی تل می گذارید شبیه به این است که کسی شما را به چند صد سال قبل پرتاب کرده باشد. ویرانه های قلعه، خانه های سنگی و مسیرهای سنگفرش پوشی تل شما را به یاد تصورات خودتان از داستان های افسانه ای می اندازد که در کودکی مادرتان برایتان تعریف می کرده است. از بالای تپه، تمام پوشی تل زیر پای شما قرار گرفته و به مناظر شگفت انگیزی از طبیعت، قلعه ی و مسجد پوشی تل (بازسازی شده پس از جنگ) مشرف هستید. همه چیز در این بهشت، خیال انگیز و نوستالژی گونه است و شما را پر از شعف می کند.‏‏‏

‎9- شهر سینترا (Sintra)، پرتغال

سینترا شهری زیبا و دیدنی در دامنه ی رشته کوه هایی به همین نام در پرتغال و در نزدیکی لیسبون است. این شهر که برای مدتی طولانی اقامتگاه سلطنتی بوده، با ویلاها و کاخ های رنگی خود شناخته می شود. معماران سینترا به هنگام طراحی کاخ های سلطنتی، از هر گونه فانتزی برای خلق یک دنیای جادویی و افسانه ای بهره گرفته و هیچ گونه محدودیتی به دنیای خیال راه نداده اند. به نظر شما استفاده از رنگ های زرد، بنفش و صورتی به عنوان رنگ های اصلی یک کاخ یا ساخت قلعه ای مختص اردک ها در دریاچه عجیب نیست؟ شک نکنید که سفر به سینترا شما را به دنیایی دیگر می برد. 

یکی از عجیب ترین و خیال انگیز ترین مکان های سینترا کاخ پنا (Palacio da Pena) می باشد که روی تپه ای مشرف به شهر واقع شده است. برای رسیدن به این کاخ شما از تپه ای پر شیب بالا رفته و پس از عبور از یک گذرگاه طاقدار عربی، با منظره ای شگفت انگیز مواجه می شوید که شاید تا بحال آنرا فقط در دنیای فانتزی افسانه ها دیده باشید! جزئیات زیادی در این قصر وجود دارند که می توانند هر لحظه شما را میخکوب کنند، یکی از مهمترین آنها تریتان (Triton) نیمه انسان نیمه ماهی است که نشانگر خلقت می باشد. ضمن اینکه کل قلعه در جنگل انبوهی احاطه شده و دریاچه ای دارد که قوهای سیاه استرالیایی در آن شنا می کنند. اگر خیال شما هم همینک در حال پرواز است متعجب نشوید!

‎ 10- شهر چسکی کروملوف (Česky Krumlov)، جمهوری چک‎

چسکی کروملوف شهری در جنوب منطقه ی بوهمیایی جمهوری چک است که توسط رودخانه ی ولتاوا (Vltava) به دو بخش تقسیم شده و قلعه ای قرن سیزدهمی بر تمام آن مشرف است. این قلعه ترکیبی از المان های گوتیک، رنسانس و باروک بوده و یک تئاتر باروک قرن هفدهمی و باغی یازده هکتاری دارد. از بالای برج ناقوس این قلعه می توان به مناظری 360 درجه از شهر و رودخانه دست یافت. اما چه چیز اینجا آنرا به مکانی افسانه ای بدل کرده است؟ 

‏‏‏هنگامی که شما از گذرگاه های باریک این شهر عبور می کنید، احساس سفر در زمان و حضور در قرون دیگری به شما دست می دهد. شهرهای خیلی معدودی هستند که هویت قرون وسطی و رنسانس خود را به این پایه حفظ کرده باشند. گوشه و کنار این شهر حافظان خاموش اسرار آن هستند. همچنین این شهر در مقطعی از زمان خانه ی کیمیاگرانی درباری چون ادوارد کلی (Edward Kelly) بوده که سعی می کردند با اکسیرهای مختلف، مواد معمولی را به طلا و نقره تبدیل کنند. امروز نیز شواهدی از وجود این کیمیاگران در نقاشی های خیابانی موجود بر نمای برج قصر اصلی یافت می شود.

11- شهر بایبری (Bibury)، انگلستان

بایبری روستایی در گلوسترشایر (Gloucestershire) است که در هر دو طرف رودخانه ی کولن (Coln) که شاخه ای از رودخانه ی تایمز (Thames) به شمار می رود، قرار گرفته است. کلبه های سنگی قرن هفدهمی با سقف های شیبدار خود، مهمترین مشخصه ی این روستا هستند که در گذشته خانه ی بافندگان بوده اند. 

از زیباترین جاذبه های این روستا آرلینگتون رو (Arlington Row) است. کلبه های آرلینگتون رو که در سال 1380 ساخته شده اند، امروز یک مکان حفاظت شده ی مهم معماری در این روستا بوده، نه تنها در فیلم های مختلف بلکه در تمام پاسپورت های انگلیسی نیز به نمایش درآمده اند. بدون شک با قدم زدن در این مکان شگفت انگیز، فضاهای داستان ها و فیلم های انگلیسی در برابر چشمان شما رژه می روند! ‏

12- شهر کانگ (Cong)، ایرلند

روستای کانگ روی جزیره ای در ایرلند قرار دارد که توسط جریانهایی که آن را از اطراف احاطه کرده اند، تشکیل شده است. قلعه ی باشکوه و زیبای اشفورد (Ashford) در این روستا قرار گرفته که توسط خانواده ی گینس ساخته شده و امروز به عنوانی هتلی 5 ستاره، یکی از بزرگترین جاذبه های توریستی کانگ محسوب می شود. ویرانه های کلیسای قرون وسطایی کانگ که آخرین پادشاه ایرلند در آن روزگار می گذرانده نیز از دیگر جاذبه های این مکان است. 

همچنین این روستا زادگاه مورخ، نمایشنامه نویس، رمان نویس و شاعر برجسته سر ویلیام وایلد و همچنین نویسنده ی داستان های کوتاه اسکار وایلد بوده است. به عنوان نکته ی پایانی، کانگ محل فیلمبرداری یکی از فیلم های برنده ی اسکار جان فورد به نام «مرد ساکت» (The Quiet Man) نیز بوده و بیشتر صحنه های آن در حیاط قلعه ی اشفورد گرفته شده است. تمام آنچه گفته شد در کنار طبیعت زیبای ایرلند، از این روستا مکانی عجیب، رویایی و جالب توجه ساخته است.

13- شهر راین (Reine)، نروژ

راین یک دهکده ی ماهیگیری کوچک در شهرستان نوردلند (Nordland) نروژ است. این دهکده روی یکی از مجمع الجزایر لوفوتن (Lofoten archipelago)، بالای دایره ی قطبی واقع شده و مکانی بکر و دست نخورده به شمار می رود که هر ساله گردشگران تور ارزان اروپا زیادی را به خود جذب می کند. تصویر راین از فراز کوه های راین برینگن (Reinebringen) بارها در صفحات اول بروشورها و کتاب های توریستی استفاده شده است. 

این مکان با مناظر شگفت انگیز و هیپنوتیزم کننده ی خود، شما را مسحور کرده و در انتهای سفر آرزوی بازگشت به خود را همواره در دل شما زنده نگه می دارد. با نگاه به تصاویر رویایی این مکان متوجه می شوید حضور در راین مانند بودن در یک تابلوی نقاشی است!

‎ 14- شهر ریومجوره (Riomaggiore)، ایتالیا‎

ریومجوره دهکده ای در شهرستان اسپتزیا (Spezia) است که در دره ای کوچک در منطقه ی لیگوریا (Liguria) ایتالیا قرار گرفته و یکی از 5 دهکده ی خط ساحلی Italian Riviera محسوب می شود. این دهکده منسوب به اوایل قرن سیزدهم بوده و به خاطر هویت و شراب خود معروف است. خیابان اصلی ریومجوره، کولومبو (Colombo) نام داشته و تعداد زیادی رستوران، بار و مغازه را در خود جای داده است. 

‏‏‏موقعیت قرارگیری این دهکده، خانه های رنگارنگ، ساحل و قایق های آن مستقیم ما را به فضای داستان هایی چون سندباد هدایت می کند و تجربه ی بازدید از این دهکده ی زیبا را در ذهنمان جاودان می سازد.

منبع : worldatlas

نظرات (۱)

  • تبدیل عکس به تابلو فرش
  • سایت بسیار جالب و جامعی دارین

    خدا قوت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی