سئو عالی

مطالبی کاربردی و بهینه شده که از نظر کاربران عالی می باشد

سئو عالی

مطالبی کاربردی و بهینه شده که از نظر کاربران عالی می باشد

مطالبی کاربردی و بهینه شده که از نظر کاربران عالی می باشد و برای شما از تمام مطالب و تمام موضوعات خواهیم گفت

  • ۰
  • ۰

آبشار ارتکند مشهد: یکی از جاذبه  های طبیعی و بسیار زیبا در مشهد، آبشار ارتکند است که محیطی کاملا زیبا و چشم انداز هایی روح نواز دارد. آبشار ارتکند که در دل صخره هاس ستبر قرار دارد، به یکی از مناطق گردشگری در مسافرت به مشهد تبدیل شده است.

آبشار ارتکند در روستای ارتکند قرار دارد. اگر ۱۱۰ کیلومتر به سمت شمال مشهد حرکت کنید به روستاهای سررود و ارتکند می رسید. این روستا مملو از دار و درخت است. رودخانه ها، کوه و آبشار های این منطقه باعث شده تا به عنوان بهشت گمشده کلات مشهور باشد. آبشار ارتکند ۱۸ کیلومتر از جاده اصلی فاصله دارد و حوالی بخش زاوین قرار گرفته است و حدود ۱۴۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

روستای ارتکند

برای رسیدن به این آبشار باید از روستای سررود که در فاصله هفت کیلومتری از جاده اصلی دارد، بگذرید. این روستا آب و هوای خشک دارد و کوه های تک خانه در ۸ کیلومتری غرب و سرشاو در ۳ کیلومتری شرق این روستا قرار دارند. بعد از این روستا به یک جاده  فرعی می رسید که حدودا با راه پیمایی در مدت ۲ ساعت شما را به آبشار ارتکند خواهد رساند. با حرکت در امتداد روخانه، چندین مرکز پرورش ماهی و شالیزارهای برنج نیز به چشم می خورد و هر چه به سمت شمال پیش تر بروید آب رودخانه شفاف تر و دره باریک تر می شود. وجود گیاهان علفی بسیار بلند در این منطقه حالت جنگلی شکل به وجود آورده است.

آبشار ارتکند

آبشار اول این مجموعه در انتهای غار ۱۰ متری و درکنار صخره ای قرار گرفته است. این آبشار به صورت یک کلاهک بوده و از دل صخره های سنگی بیرون آمده است. برای رفتن به آبشار بعدی باید با اصول اولیه سنگ نوردی آشنا باشید. آبشار دوم ارتفاع نسبتا زیادی دارد و از آبشار اولیه بلند تر است. این آبشار حدودا ۳۵ متر است و در انتهای دره باریک قرار گرفته است. در کنار این آبشار از طریق مسیر رول کوبی شده و یا تنوره کنار آن می توان به بالاترین و بکرترین قسمت آبشار رسید که البته مسیر بسیار سختی به نظر می رسد و عده کمی از این مسیر بالا می روند. بعد از طی کردن مسافت کوتاهی یک تونل غار مانند قابل مشاهده این که آب رودخانه از یک طرف آن وارد شده و از طرف دیگر آن خارج می شود این تونل ۱۵ متر طول دارد و از انتهای آن، آب از ارتفاع حدودا ده متری از میان کوه های سر سبز، به پایین سرازیر می شود. در کنار غار، نردبان هایی در دو ردیف شاخته شده که با بالا رفتن از آن ها، آبشار قابل مشاهده خواهد بود که توسط دیواره های سنگی احاطه شده و منظره بسیار چشم نوازی را ایجاد کرده است.

آبشار ارتکند

این مجموعه یکی از بکرترین و تمیزترین مناطق حفاظت شده کشور است که دیدن آن را به گردشگران تور ارزان مشهد توصیه می کنیم. در بدو ورود به شما کیسه زباله داده می شود و مبلغی به عنوان حق ورودی دریافت می شود. پس از اتمام بازدید و گشت و گذار، زمانی که قصد برگشن داشتید با تحویل زباله های خود می توانید مبلغ پرداختی را پس بگیرید.

در این منطقه زیبا، امکانات بسیاری نظیر چادرهای مسافرتی برزنتی، آب شیرین و سرویس های بهداشتی وجود دارد. زمان لازم برای رسیدن به آبشار از اردوگاه تا محل آبشار یک ساعت و چهل دقیقه می باشد و مسیر برگشت نیز همان مسیر رفت به آبشار است.

آبشار ارتکند

ساعات بازدید از آبشار ارتکند:

با توجه به این که این منطقه بسیار زیبا است و گردشگران تور مشهد زیادی را به سوی خود می کشاند و البته راه نیز شوسه است، بهتر است که برای بازدید از این منطقه خوش اب و هوا، صبح زود حرکت کنید و در ساعات ابتدایی روز به اردگاه بروید تا با مشکلاتی از قبیل تامین جا مواجه نشوید. در هر روز از هفته و هر ساعت شما می توانید به بازدید این آبشار زیبا بروید اما توجه داشته باشید که در  این منطقه در روزهای آخر هفته جمعیت بیشتری وجود دارد و اگر تمایل دارید تا ارامش بیشتری در فضای سرسبز و دل انگیز این منطقه داشته باشید، بهتر است که سفر خود را به روزهای میانی هفته موکول کنید.

منبع : arshinparvaz.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی