سئو عالی

مطالبی کاربردی و بهینه شده که از نظر کاربران عالی می باشد

سئو عالی

مطالبی کاربردی و بهینه شده که از نظر کاربران عالی می باشد

مطالبی کاربردی و بهینه شده که از نظر کاربران عالی می باشد و برای شما از تمام مطالب و تمام موضوعات خواهیم گفت

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با پایان یافتن سال 2018 ، زمان زمانی است که می توان وضعیت بخش نفت و گاز و همچنین بخش مواد شیمیایی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. بخش نفت و گاز به ویژه بازارهای نفت از اعماق رکود پس از سال 2014 بهبود یافت. از سال 2016 ، قیمت نفت از 40 دلار بهبود یافته و در سپتامبر 2018 به 67 دلار رسیده است.

بهبودی به دلیل چندین عامل اتفاق افتاد. یکی از آنها موفقیت توافق محدودیت تولید بین اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) و کشورهای غیر اوپک است که از ابتدای نیمه اول سال 2017 لازم الاجراست. سایر عوامل موثر بر بازیابی نفت و بازارهای گازی نفت کمتری از تولید کنندگان به چالش می آید و رشد مداوم تقاضای جهانی که توسط EIA تخمین زده می شود.

EIA مخفف مدیریت اطلاعات انرژی است و رشد تقاضای جهانی برای سال 2018 1.6 میلیون بشکه در روز برآورد شده است.

صنعت نفت و گاز در سال 2019
در آخرین بررسی سالانه Deloitte ، آنها از مدیران نفت ، گاز و مواد شیمیایی این سؤال را پرسیدند:

 همانطور که به سال 2019 حرکت می کنیم ، باید مراقب چه چیزی باشیم؟ آیا بهبودی در بازارهای نفت پا دارد یا خطرات ناشی از آن در حال وقوع است؟
این سؤالات با اعتماد به نفس بهبودی حاصل شد ، که نتیجه آن انتظارات زیادی برای افزایش رشد اقتصادی ، قیمت کالاها و سرمایه گذاری در کل است. این امر با افزایش تقاضای انرژی بالاتر از سطح متوسط ​​پشتیبانی می شود ، زیرا اقتصاد ایالات متحده و جهانی همچنان نرخ رشد قوی را نشان می دهند.

در زیر می توانیم با جزئیات بیشتر به معرفی 10 روند برتر در صنعت نفت و گاز ، ارائه شده توسط محققان GlobalData بپردازیم.

روندهای صنعت نفت و گاز در سال 2019
روند برتر صنعت نفت و گاز سال 2019 توسط محققان GlobalData مشخص شد و در تحقیقات خود از داده های مربوط به تعامل آنلاین ، تعداد ذکر در توییتر و تجزیه و تحلیل تخصصی مختلف استفاده می کنند.

روندهای صنعت نفت و گاز

روند اصلی صنعت نفت و گاز که باید در سال 2019 مورد توجه قرار گیرد ، عرضه نفت و گاز است. مشکلات زیادی وجود دارد که تأثیر آن بر عرضه نفت و گاز از جمله مشکلات ونزوئلا و ایران و همچنین خروج قطر از اوپک تأثیر می گذارد.

دومین روشی که باید به آن توجه کنید ، چشم انداز انرژی است. در دو سال گذشته ، ورود تأثیرگذار بنزین به صورت آنلاین ، کارخانجات صنعت و روزنامه نگاری ، دیدگاه تخصصی و بهتر و واقعی تری از آنچه اتفاق می افتد و انتظارات آینده در این بخش ارائه می دهد.

سیاست های انرژی سومین روند ذکر شده در تحقیقات GlobalData ، شامل تصمیمات ، از وزارت انرژی ایالات متحده و سایر سازمان ها است. آنچه در تولید نفت در سال 2019 تأثیر خواهد گذاشت ، افزایش نظارت فدرال در مورد متان و فاضلاب و بازگشت استقلال بیشتر به قطعات تولید نفت در ایالات متحده است. آنچه می تواند وضعیت را غیرقابل پیش بینی کند ، تغییرات در رده های اوپک است ، به ویژه در بخشی از نحوه مدیریت کشورها سیاست های انرژی خود و همچنین وضعیت سیاسی انگلیس که می تواند بر سیاست های مرتبط با اکتشاف نفت دریای شمال تأثیر بگذارد. و انرژی هسته ای در اسکاتلند.

بسیاری پیش بینی می کنند که عرضه گاز طبیعی در اولویت قرار داشته باشد و انتظار دارند که در سال 2019 ، عرضه جهانی LNG (گاز طبیعی مایع) به دلایلی از تقاضا پیشی بگیرد. یکی توسعه در چین ، زیرساخت های گاز طبیعی خود و سرمایه گذاری در واردات LNG است.

بعد می آید ، تولید اوپک به عنوان یک روند. همانطور که در ابتدای این مقاله بیان شد ، اوپک متعهد شده است که نفت را از بازار خارج کند. کاهش تولید نفت هنوز بسیاری از متخصصان این صنعت را ترسیده نیست.

سایر روندهای شناخته شده مرتبط با قیمت نفت ، یخ زدگی ، تقاضای نفت و موجودی های نفت ، گاز طبیعی و هدف است. برای این روندها می توانید اطلاعات بیشتری را در لینک مشاهده کنید.

زنجیره تامین نفت و گاز
زنجیره تأمین جهانی نفت و گاز شامل فعالیت هایی از قبیل حمل و نقل داخلی و بین المللی ، سفارش و دید و کنترل موجودی ها ، دست زدن به مواد ، تسهیل واردات / صادرات و فناوری اطلاعات است.

هر زنجیره تأمین در صنایع بزرگ شامل پیکربندی ، مدیریت و بهبود مداوم مجموعه های متوالی از عملیات است که شامل چند طرف است. هدف در مدیریت زنجیره تأمین (SCM) ارائه حداکثر خدمات به مشتری با کمترین هزینه ممکن است.

زنجیره تأمین نفت و گاز را می توان از طریق سه بخش صنعت مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار داد:

بالادست
وسط
پایین دست

بخش بالادست در مقابل Midstream vs Downstream
وقتی شخصی می خواهد توصیف کند که یک شرکت یا خدمات در زنجیره تأمین نفت و گاز چیست ، معمولاً از اصطلاحات عمومی تجارت "بالادست" و "پایین دست" استفاده می کند. هرچه شرکت ها یا خدمات به سرویس دهی به کاربر نهایی نزدیکتر شوند ، جریان پایین دست آنها در زنجیره تأمین قرار می گیرد.

هر یک از این بخش ها دارای ویژگی های خاص خود هستند که در ادامه با جزئیات بیشتری به تفصیل توضیح داده می شود ، و در ادامه در این مقاله آمده است.

بخش بالادست به عنوان بخش E&P (اکتشاف و تولید) نیز شناخته می شود. این شامل فرآیندها و کارهایی است که شامل جستجو برای میادین نفتی یا زیرزمینی بالقوه زیرزمینی و زیرزمینی و گازهای طبیعی ، حفاری چاه های اکتشافی و متعاقباً حفاری و بهره برداری از چاه هایی است که نفت خام و یا گاز طبیعی خام را به سطح می اندازند. . در سال های اخیر ، یک تغییر آشکار به سمت وارد کردن گاز غیر متعارف به عنوان بخشی از بخش بالادست مشاهده می شود. این همچنین بر تحولات پردازش و حمل و نقل گاز طبیعی مایع (LNG) تأثیر می گذارد.

بخش میانی معمولاً در ادبیات با بخش پایین دست ترکیب می شود. این بخش در زنجیره تأمین ، شامل حمل و نقل ، ذخیره و بازاریابی محصولات مختلف نفت و گاز است. گزینه های حمل و نقل بسته به کالا و مسافتی که ممکن است بسته باشد ، از خطوط لوله اتصال دهنده کوچک گرفته تا کشتی های سنگین باربری که از مرزهای بین اقیانوس برخوردار هستند ، متفاوت است.

وقتی در مورد حمل و نقل نفت و گاز طبیعی صحبت می کنیم ، بیشتر نفت در حالت فعلی قابل حمل است ، در حالی که گاز طبیعی باید مایع یا فشرده شود.

وقتی به بخش پایین دست می آید ، تصفیه ، فرآوری ، تقطیر و تصفیه را شامل می شود قبل از تبدیل آن به کالاهای قابل استفاده ، قابل فروش و مصرفی ، به عنوان مثال. سوخت ها ، مواد شیمیایی خام و محصولات نهایی و غیره. کلیه خدمات فوق ، نفت خام را به محصولات قابل استفاده مانند بنزین ، روغن صنعتی ( روغن ها با برندها بیشتر شناخته می شوند که با نام روغن شل، روغن توتال، روغن موبیل در بین عموم بیشتر نام برده می شود ) و فرآورده های نفتی تبدیل می کند. فعالیتهای بازاریابی خرده فروشی به انتقال محصولات نهایی از شرکتهای انرژی به خرده فروشان یا کاربران نهایی کمک می کند.

بخش بالادست نفت و گاز
"بخش بالادست بخشی از صنعت نفت و گاز طبیعی است که به همراه تولید آنها وظیفه یافتن ذخایر نفت خام و گاز طبیعی را بر عهده دارد. همچنین به عنوان بخش اکتشاف و تولید یا E&P شناخته می شود. این بخش از صنعت نفت است. شامل همه فعالیت هایی است که در این زمینه اتفاق می افتد از جمله چاه های حفاری ، وسایل حمل و نقل کامیون سازی و ماسه های نفتی معدن و همچنین فعالیت هایی که شامل مطالعات مختلف محیطی و تجزیه و تحلیل تحقیقات است.

ویژگی های بخش بالادست
این بخش از زنجیره تأمین نفت و گاز در اطراف چاهها متمرکز شده و فعالیت می کند ، به این معنی که می توان آنها را پیدا کرد ، چقدر آنها را عمیق و به دور حفاری چاهها ، چگونگی طراحی ، ساخت و مدیریت آنها جستجو کرد.

چهار ویژگی اصلی کسب و کار که بخش بالادست را توصیف می کند به شرح زیر است:

دارای ریسک بالایی است
بازده بالایی می دهد
بسیار تنظیم شده ، تحت تأثیر سیاست جهانی است
بسیار فناوری و سرمایه ای فشرده است
تنظیم این بخش به تولید ، دسترسی به ذخایر ، قیمت گذاری و مالیات و مقررات سختگیرانه محیط زیست اشاره دارد.

بسیار معمولی است که فعالیتهای بالادستی مدت زمان زیادی را بگذرانند و به سرمایه گذاری زیادی نیاز داشته باشند ، به خصوص در مرحله اولیه اکتشاف.

بخشهای مختلف در بخش بالادست شامل موارد زیر است:

حفاری دریایی
استخراج معادن نفت
تهیه و خدمات
ساخت
بررسی های لرزه ای
بررسی های زمین شناسی
احیاء مجدد
اکتشاف ، (حفاری) و تولید (E&P)
مرحله اکتشاف ابتدا با فعالیتهای اپراتور برای بدست آوردن اجاره نامه و اجازه کاوش از صاحب زمین های ساحلی یا دریایی که ممکن است حاوی روغن یا گاز باشد ، آغاز می شود.

این همچنین شامل فعالیت های جمع آوری مواد زمین شناسی ، ژئوفیزیکی و ژئوشیمیایی و همچنین توصیف ها و نقشه های مختلف از مناطق معدنی قدیمی است. زمین شناسان و ژئوفیزیست ها نقش مهمی در این مرحله دارند ، زیرا آنها برای ارزیابی حضور هیدروکربن ها یا مواد معدنی از روش ها و تکنیک های مختلفی مانند بررسی لرزه نگاری ، تصاویر ماهواره ای ، مگنتومتر ، اسلحه هوایی ، مواد منفجره و زلزله سنج استفاده می کنند.

هنگامی که سایت بالقوه تأیید شود ، حفاری یک چاه اکتشافی آغاز می شود ، فرایندی که به عنوان حفاری گربه وحشی نیز شناخته می شود. این فعالیت ها باید حضور فیزیکی ذخایر را بررسی کنند ، بنابراین می تواند تصمیم بگیرد که آیا چاه های اکتشافی اضافی باید در مکانی نزدیک حفر شوند. به این ترتیب دانشمندان می توانند کل پتانسیل مخزن را تأیید و ارزیابی کنند.

مرحله تولید شامل استخراج هیدروکربن ها ، جدا کردن مخلوط هیدروکربن های مایع ، گاز ، آب و مواد جامد و حذف مواد تشکیل دهنده ای است که نمی توانند فروخته شوند. سایت های مورد استفاده برای تولید اغلب می توانند از بیش از یک چاه نفت خام را اداره کنند.

پس از تولید ، مرحله دیگری به نام ترک به نظر می رسد ، که هنگامی اتفاق می افتد که چاه پتانسیل تولید مقادیر اقتصادی نفت یا گاز را نداشته باشد یا وقتی چاه تولید دیگر از نظر اقتصادی مناسب نیست.

فهرست شرکت ها و طبقه بندی شرکت های بالادست
چهار گروه عمده شرکت وجود دارد که در بخش بالادست زنجیره تأمین نفت و گاز قابل شناسایی است:

بزرگان ، همچنین به عنوان شرکت های بزرگ یا نفتی بزرگ مانند ExxonMobil ، BP ، شورون و شل شناخته می شوند. این شرکت ها همچنین می توانند فعالیت های یکپارچه ای در زنجیره تأمین داشته باشند.
NOC (شرکت های ملی نفت) که متعلق به دولت ها هستند و اداره می شوند ،
استقلال ها - این شرکت ها در هر بخش وجود دارند ، استقلال ناشی از عدم ادغام در سایر بخش ها است.
شرکت های خدمات نفتی - این شرکت ها خدمات ، تجهیزات و مهارتهای فنی مختلفی را در رابطه با کاوش ، حفاری ، آزمایش و تولید نفت و گاز ارائه می دهند.
اگر می خواهید لیست بالاتری از شرکت های نفت و گاز در بخش بالادست ، شامل خدمات اکتشاف و تولید یا خدمات میدانی نفتی مشاهده کنید ، پیوندهای زیر را در ویکی پدیا بررسی کنید:

لیست شرکتهای اکتشاف و تولید نفت

لیست شرکتهای خدمات میدان نفتی

بخش نفت و گاز میانه جریان
بخش میانی در زنجیره تأمین نفت و گاز شامل عملیاتی است که شرکت کنندگان و شرکت های بالادست و پایین دست را به هم متصل می کند. چهار بخش عمده خدمات برای بخش میانی مشخص هستند:

در حال پردازش
ذخیره سازی
حمل و نقل
بازار یابی
خدمات دقیق تری که در بخش میانی جریان دارند می توانند در این لیست مشاهده شوند:

خط لوله و ذخیره سازی میان رده متنوع
خط لوله نفت و فرآورده های تصفیه شده و ذخیره بیش از حد
حمل و نقل دریایی و حمل و نقل
جمع آوری و فرآوری گاز طبیعی
خط لوله و ذخیره سازی گاز طبیعی
خدمات میدان نفتی
بخش میانی به دلیل ریسک پایین سرمایه شناخته شده است ، و بسیار تنظیم می شود ، به خصوص در مورد اجزای خط لوله. چیزهای مهم دیگری که باید بدانید این است که سرمایه گذاری دارایی های میان جریان وابسته به سلامتی بالادست است. قیمت نفت و گاز بر تقاضای شرکت کنندگان در پایین دست تأثیر می گذارد.

مقررات بالا بیشتر مربوط به انتقال خط لوله بین شهری و حمل و نقل مرزی است. در ایالات متحده این موضوع توسط کمیسیون تنظیم انرژی فدرال تنظیم می شود.

توابع اصلی midstream
جمع آوری ، پردازش و حمل و نقل
اولین قدم در بخش میانی ، جمع آوری نفت و گاز است که در بخش بالادست تولید می شود. نفت از طریق یک خط لوله با قطر کوچک مستقیماً به یک مکان مرکزی منتقل می شود. هنگام جمع آوری گاز طبیعی ، فرایند کمی متفاوت است ، به این معنی که گاز نمی تواند در چاه یا در نزدیکی چاه ذخیره شود و به همین دلیل برای حذف آب و ناخالصی های دیگر باید تصفیه و پردازش شود. پس از جدا شدن NGL ، می توان آنها را از طریق خطوط لوله با قطر بزرگ ارسال کرد.

مرحله بعد ، پردازش میدان انجام می شود ، به عنوان اولین مرحله از پردازش نفت و گاز در زمینه تولید دریایی یا فراساحلی شروع می شود.

در طی پردازش میدانی ، واحدهای سطحی باید نصب شوند. این امکانات باید فعالیتهای زیر را انجام دهند:

میزان تولید نفت ، گاز و آب تولید شده از مخزن را اندازه گیری کنید
روغن ، گاز و آب را از یکدیگر جدا کنید
ناخالصی ها را برای تهیه نفت یا گاز برای فروش یا فرآیند بعدی حذف کنید
نفت و گاز را به طور موقت و به اندازه کافی طولانی ذخیره کنید تا زمانی که آماده انتقال به فرآیند بعدی باشد
فرآیند شرح داده شده در بالا شناخته شده است.

  • ali asbahi