سئو عالی

مطالبی کاربردی و بهینه شده که از نظر کاربران عالی می باشد

سئو عالی

مطالبی کاربردی و بهینه شده که از نظر کاربران عالی می باشد

مطالبی کاربردی و بهینه شده که از نظر کاربران عالی می باشد و برای شما از تمام مطالب و تمام موضوعات خواهیم گفت

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سرپرست معاونت تشخیص و پبشگیری پلیس فتا در مورد خطر دسترسی غیرمجاز سرورهای خارج از کشور به اطلاعات و داده های رایانه های شخصی کاربران ایرانی که از اشتراک VPN و نرم افزارهای فیلترشکن استفاده می کنند، هشدار داد. بسیاری از کاربران اینترنت داخل کشور برای گذشتن از سد سایتهای مسدود و فیلتر شده به سراغ نرم افزارهای فیلترشکن، سایتهای پروکسی و همچنین وی پی ان رفته و این رجوع کاربران به این روشهای عبور از فیلترینگ، باعث رشد فزاینده فروش اکانتهای VPN و نرم افزارهای فیلتر شکن شده است به نحوی که رئیس پلیس فتا چندی پیش آمار استفاده کنندگان کاربران ایرانی از خرید VPN را حدود 30 درصد اعلام کرد. علی نیک نفس - سرپرست معاونت تشخیص و پبشگیری پلیس فضای تبادل اطلاعات در گفتگو درباره تبعات و خطرات ناشی از استفاده از VPN اظهار داشت: سرپرست معاونت تشخیص و پبشگیری پلیس فتا گفت: بیشتر و اغلب سرورهایی که اشتراک VPN - وی پی ان- را در اختیار کاربران قرار می دهند نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و کنترل می کنند بلکه به همین وسیله با پورتهای باز رایانه کاربر، به اطلاعات درون رایانه وی دسترسی پیدا کرده و امکان کپی برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی رایانه کاربر را برای سرورهای خارجی میسر می کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه کاربران بدون بررسی عملکرد نرم افزارهای فیلترشکن آنها را بر روی رایانه خود نصب می کنند ممکن است این نرم افزارها خود یک تروجان و یا key logger باشند و اطلاعات مربوط به نام عبور کاربری افراد را در اختیار سرور خود قرار دهند. نیک نفس ادامه داد: همچنین VPN ها اطلاعات را به صورت رمز شده - encrypt - منتقل می کنند و فرمول خارج کردن از رمز - decrypt - آن در اختیار سرور است و تضمینی وجود ندارد که سرور قبل از رسیدن اطلاعات به مقصد آن را بازخوانی نکرده باشد. سرپرست معاونت تشخیص و پبشگیری پلیس فضای تبادل اطلاعات بزرگترین مشکل پلیس فتا با VPN را انتشار و دسترسی غیرمجاز سرورهای خارج از کشور به داده های رایانه های شخصی افراد توسط پورتهای باز رایانه شخصی آنان عنوان کرد و گفت: استفاده از VPN با عوارض خطرناکی همراه است چرا که کاربر با استفاده از VPN و همچنین نرم افزار فیلترشکن با اتصال به یک سرور در خارج از کشور – عمدتا در انگلیس و آمریکا- متصل شده و همین امر موجب اختصاص یک IP خارجی به رایانه کاربر داخلی می شود که در ادامه این کار، احتمال به سرقت رفتن همه داده ها و اطلاعات رایانه کاربر توسط سرور خارجی وجود دارد.
نیک نفس با بیان اینکه ممکن است نرم افزارهای فیلترشکن و VPN ها خود یک کرم رایانه ای با کلیدخوان باشند و اطلاعات مربوط به نام عبور و کاربری افراد را در اختیار سرور خود قرار دهند به مهر گفت: بیشتر VPN ها حداقل 2 عملکرد پروکسی و نرم افزار انتقال اطلاعات را انجام می دهند. وی با تاکید براینکه پروکسی دستگاه واسطه و یا برنامه ای است که ارتباط بین سرور و کلاینت را فراهم می کند و عمل انتقال درخواستهای داخلی با ترجمه اطلاعات و عبور آن به سرورهای دیگر را انجام می دهد، گفت: پروکسی به علت رمزنگاری و رمزگشایی و بازرسی محتویات هر بسته عملکرد کندی دارد و در این مرحله از کار است که امکان افشای اطلاعات کاربر وجود دارد. سرپرست معاونت تشخیص و پبشگیری پلیس فتا در مورد عمل VPN در زمینه نرم افزار انتقال اطلاعات نیز گفت: این بخش از عملکرد VPN با استفاده از پروکسی برای برقراری ارتباط با پروتکل مناسب تعامل می کند؛ این امر به کاربران اجازه می دهد تا از طریق مرورگر وب به برنامه هایی که واسط کاربری وب ندارد دسترسی داشته باشند. نیک نفس ادامه داد: نرم افزار انتقال اطلاعات برای هر پروتکلی که پشتیبانی می کند نیاز به یک موتور مترجم دارد که در این مرحله نیز مالک و سرویس دهنده VPN امکان طراحی و اضافه کردن گزینه خاصی برای شنود را دارد.

  • ali asbahi