سئو عالی

مطالبی کاربردی و بهینه شده که از نظر کاربران عالی می باشد

سئو عالی

مطالبی کاربردی و بهینه شده که از نظر کاربران عالی می باشد

مطالبی کاربردی و بهینه شده که از نظر کاربران عالی می باشد و برای شما از تمام مطالب و تمام موضوعات خواهیم گفت

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۱۰ جای دیدنی اتریش

۱۰ تا از زیباترین جاهای دیدنی اتریش

یکی از کشورهای زیبای قاره اروپا، اتریش است. کشوری آرام، با زیبایی های طبیعی بسیار و واقع شده بر کوه آلپ که در عین حال، مردمانش از سطح رفاه بالایی برخورداند. زبان مردم این کشور بیشتر به آلمانی است و فرهنگ و خلقیات آلمانی ها را نیز تا حدودی دارند. اگر کشور اتریش را تنها به واسطه طبیعت به عنوان منطقه گردشگری انتخاب کرده اید، باید بدانید این کشور از جهت تاریخی نیز مسحور کننده است و جاهای دیدنی اتریش یکی از بهترین مکان هایی می باشد که شما می توانید از آن دیدن کنید.

وین (Vienna):

این شهر زیبا و شگفت انگیز پایتخت کشور اتریش بوده و دارای روستاها و مناطق تاریخی متعددی است. آب و هوای این کشور سرد است و این بدان معنی است که باید قبل از مسافرت به این کشور، تمهیدات لازم را در مورد به همراه داشتن لباس های گرم مناسب، اندیشیده باشید. در وین می توانید به کاخ اشلوس شونبرون، کاخ هافبورگ، موزه‌ تاریخ هنر، کاخ بِلوِدیره، کلیسای جامع سنت اشتفان و … سر بزنید.

هافبرگ (Hofburg):

یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مناطق گردشگری شهر وین، هافبرگ است. ساختمانی به جا مانده از قرن ۱۳ام و امروزه دارای انواعی از رستوران های لوکس، فضای باز و موزه است. از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه، مدرسه اسب سواری اسپانیایی است که همه ساله، گردشگران زیادی به خود جذب می کند. در این مکان انواع اسب ها از نژاد های مختلف وجود دارند و شما می توانید با دیدن انواع اسب های اصیل، تجربه لذت بخشی را تجربه کنید.

کلیسای جامع سنت اشتفان (Stephen’s Cathedral):

عمارتی قدیمی و زیبا با طراحی و معماری گوتیک، که وجه ای تاریخی و معنوی به شهر وین می بخشد. کلیسای جامع سنت اشتفان، با ۱۳۶ متر ارتفاع، یکی از بلندترین کلیساهای شهر وین می باشد و آنچه آدمی را برای دیدن بیشتر این کلسیا ترغیب می کند، وجود ظواهر هنری و انواع نقاشی های مصور شده بر دیوار و تابلوهای نقاشی با شکوهی است که درون کلیسا را به مکانی روحانی و بسیار شگفت انگیز تبدیل کرده است.

کاخ بِلوِدیره (Belvedere):

یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شهر وین، بِلوِدیره، به عنوان کاخی پر زرق و برق شناخته می شود. این کاخ در حقیقت به دو بخش فوقانی و پایینی تقسیم می شود و هر کدام محوطه زیبایی را خلق کرده است. قسمت بالایی کاخ راه پله ای دارد که توسط نقاشی ها و گچ‌کاری‌های ابر و باد، سنت و تاریخ این کشور را به نمایش گذاشته است. قسمت پایینی این مکان شامل سالنی پوشیده از سنگ های مرمر و نقاشی های غنی بر روی سقف است که همه ساله گردشگران متعددی را به خود جذب می کند. دیگر قسمت جذاب و خاص این منطقه وجود آب نما و محوطه سرسبزی است که می توانید به راحتی تفریح کنید.

تالار شهر وین (Vienna City Hall):

یکی از تاثیرگذارترین مکان های دیدنی وین که مانند دیگر بناهای اتریش به شکل معماری گوتیک ساخته شده است، تالار شهر وین است. این تالار عظیم الجثه با ارتفاع ۱۰۵ متر، دارای طراحی و معماری عجیبی است و ستون و پنجره های آن، محیطی آرام و دلنشین را به آن بخشیده است.

نکته : برای دیدن این مکانهای زیبای اتریش بهترین گزینه تور اروپا می باشد.

گرابن (Graben):

یکی از مشهورترین و پر رفت و آمدترین خیابان های شهر وین که تفریحات زیادی را در خود گنجانده است. این خیابان مجموعه ای از ساختمان های سلطنتی، بازارها و مراکز خرید را در خود جای داده است. در حقیقت این خیابان به عنوان یکی از لوکس ترین و گران ترین خیابان های شهر وین نیز شناخته می شود.

سالن تئاتر آندره شنیه (Festspielhaus Bregenz):

زمانی که به این مکان سر بزنید، به اوج عظمت خلاقیت انسانی پی خواهید برد، اوج شکوه هنری که به شکل اعجاب آوری نمایان شده است. این مکان روی آب بنا شده است و به عنوان مکانی برای اجرای نمایشنامه ها و تئاترها شناخته می شود. این سالن در شهر برگنز واقع شده است و تعدادی از تئاترهایی که در آن به نمایش درمی آید، مربوط به شاعری فرانسوی به نام “آندره شنیه” است. در گوشه و کنار این سالن انواع رستوران ها و مناطق تفریحی نیز وجود دارد.

خانه تولد موتزارت (Getreidegasse):

اگر به شهر سالزبورگ سفر کرده اید، به خیابان Getreidegasse ، مکانی که موتزارت آهنگساز مشهور اتریشی در آنجا به دنیا آمده است، بروید. این خیابان از سال ۱۸۸۰، تبدیل به موزه ای زیبا شده است. در این موزه، آثار زیادی از جمله ویولن دوران کودکی موتزارت، پیانوی او، مدارک، نامه‌ها و نگاره‌هایی از این موسیقی‌دان و چندین اثر هنری متعلق به شهر سالزبورگ نگهداری می‌شود.

فاکر سی (Faaker see):

دریاچه ای عجیب و شگفت انگیز واقع در کوه های آلپ، که در منطقه کارینتیای اتریش واقع است. این دریاچه به خاطر آب زلال و آشامیدنی اش مشهور است. همچنین در اطراف این دریاچه هتل، قایق سواری، موتورسواری، رستوران، بار و کافه موجود است. اما می توانید می توانید در کنار همه تفریحات انسانی، از مناظر زیبای کوه های آلپ و فاکر سی لذت ببرید.

اشلاسبرگ (Schlossberg):

تپه ای زیبا که در بین خانه های شهر گراتس واقع شده است. بر فراز این تپه، انواع مکان های دیدنی ویژه، رستوران، کافه و … وجود دارد. این تپه، چشم انداز شهر گراتس را دوچندان زیبا کرده است و موجی از آرامش را در شب به شما هدیه می دهد.

منبع : touristapp.org

  • ali asbahi
  • ۰
  • ۰

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

سینا مهراد ( سهیلی ) که پسر کارگردان فیلم است، بازیگر نقش اصلی « ژن خوک » می باشد. هادی حجازی فر هم که اخیراً بازی او را در سریال « ممنوعه » و فیلم « لاتاری » شاهد بودیم، دیگر بازیگر فیلم به شمار می رود. جمشید هاشم پور هم حضور کوتاهی در فیلم دارد.

داستان فیلم درباره چیست ؟

دو زندانی از زندان فرار می کنند تا بتوانند به هدفی که از پیش تعیین شده برسند اما در این راه اتفاقات مختلفی برایشان رخ می دهد.

کارگردان کیست ؟

سعید سهیلی که اغلب به دلیل ساخت دو قسمت از فیلم « گشت ارشاد » شناخته می شود. آثار پرفروشی که نام سعید سهیلی را بر سر زبانها انداخت.

نکات مثبت فیلم ؟

شوخی می کنید؟

نکات منفی فیلم ؟

« ژن خوک » مشکلات فراوانی دارد که در مرحله نخست، فیلمنامه بی سر و ته و سرشار از اشتباه اثر می باشد که در حد و اندازه یک اثر کارگاهی نوشته شده است! شخصیت های پا در هوا و دیالوگ های عجیب و غریب و فاجعه بار ، تنها گوشه ای از مشکلات فیلمنامه اثر به شمار می رود.

« ژن خوک » در بخش هایی از داستان به جای آنکه شخصیت خلق نماید و تحلیل رفتار آدمهای داستانش را در چارچوب شخصیت پردازی سینمایی سر و سامان دهد، به راحتی گوشه ای ایستاده و تمام دلایل و انگیزها و هر آنچه که مخاطب باید بداند را بصورت دیالوگ به او اطلاع می دهد!

سوژه داستان مربوط به آقازاده هاست و مشخصاً قرار است نگاهی انتقاد به این افراد داشته باشد، اما اثر چنان الکن و بی خاصیت و هراسان است که حتی نمی تواند حرف خود را به درستی بیان نماید. فیلم علی رغم ژستی که گرفته، ابداً جسارت لازم را برای نافذ بودن در سوژه اش ندارد و بطور خلاصه آقازاده بهانه ای است برای دور هم چرخیدن چندین شخصیت تک بُعدی!

بازیهای فیلم نیز هم راستا با فیلمنامه و کارگردانی اثر، سقوط آزادیست برای تک تک بازیگران فیلم.

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

داشتن پول اضافه در جیب

حرف آخر ؟

ایام عید روزهایی است که می بایست به دیدن اقوام و دوستان رفت. به آنهایی که سر نزده اید تلفن بزنید و به دیدارشان بروید و دورهم بازیهای گروهی انجام دهید یا به همراه آنها از منزل خارج شده و مسیری را قدم بزنید. اما اگر در مسیر چشمتان به پوستر این فیلم افتاد، بلافاصله به سمت دیگر خیابان رفته و زندگی تان را نجات دهید و بابت این اتفاق پروردگار را هم شاکر باشید!

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

نام فیلم : ژن خوک

کارگردان : سعید سهیلی

نویسنده : سعید سهیلی

تهیه کننده : سعید سهیلی

بازیگران :

سینا مهراد

هادی حجازی فر

نازنین بیاتی

جمشید هاشم پور

 و...

برای دانلود فیلم ژن خوک و حتی دانلود فیلم ایرانی می توانید به سایت مرزفان نیز مراجعه کنید.

  • ali asbahi
  • ۰
  • ۰

رسم و رسومات عجیب تایلندی ها : با اینکه تایلند کشور بی نظم و شلوغی بوده اما اگر توجه کرده باشید، یکسری رسم و رسومات در هستند که هنوز در پابرجا بوده و مردم به آن ها پایبند هستند. توریست ها و گردشگران تور تایلند نیز باید سعی کنند در بازدید از این کشور به این رسم و رسومات احترام بگذارند، انجام ندادن برخی از این رسم و رسومات، مجازات و حتی زندان دارد. شما را با چند مورد از یان رسم و رسومات مهم در تایلند آشنا می کنیم. با لست تورز همراه باشید.

سلام و احوالپرسی به سبک تایلندی

طبیعتا برای سلام و احوالپرسی در هر کشوری روش های مختلفی هست. اما در تایلند برای سلام و احوالپرسی و نشانه احترام باید کف دو دست خود را جلوی سینه و یا بینی تان قرار داده و سرتان را به آرامی به سمت پایین بیاورید. یکی از معمولا ترین و رایج ترین نوع سلام و احوالپرسی در تایلند به این صورت است که در سفر خود به این کشور بسیار خواهید دید.

سلام و احوالپرسی به سبک تایلندی

احترام به خاندان سلطنتی تایلند

مردم تایلند احترام بسیار زیبادی برای سلطنت مطلقه و خانواده پادشاهی دارند. خانواده پادشاهی مورد احترام بسیاری در این کشور قرار میگیرند. دلیل آن هم شصت سال خدمت پادشاه تایلند به مردم بوده است. تصویر او را در همه جای شهر خواهید دید. بیشر رانندگان تاکسی، پوستر و عکس هایی از پادشاه را روی داشبورد تاکسی شان نگهداری می کنند. و اما نکته که در رابطه با این موضوع باید به آن توجه کرد، هنگام پخش سرود پادشاهی در فیلم، کنسرت، مراسم ورزشی و یا هر مکان دیگری است. زمانی که این سرود پخش می شود باید در هر جایی که هستید بایستید و به سرود توجه کنید. توریست ها و گردشگران تور تایلند هرگز نباید درباره خانواده سلطنتی اظهار نظر کنند اینکار مجازات و حتی زندانی دارد.

احترام به خاندان سلطنتی تایلند

احترام به سرود ملی

در هفت دهه آخر از این دولت، روش های بسیاری ارائه شده تا ملی گرایی در تایلند گسترش یابد. یکی از این روش ها پخش روزانه سرود ملی آن هم دو بار در روز از شبکه های تلویزیونی است. در هنگام پخش این سرود هرکس هرجایی که هست باید بایستد و بدون حرکت به سرود ملی گوش کند.

احترام به سرود ملی

رنگ روزهای هفته در تایلند

شاید برایتان عجیب باشد اما روزها هفته در تایلند رنگ های خاصی دارند. یکی از مهم ترین رنگ های روز هفته دوشنبه است. دوشنبه از دیگر روزها هفته مهم تر چرا که روز تولد پادشاه بوده و مردم در هر دوشنبه لباس های زرد رنگ می پوشند. دیگر رنگ مهم هفته، رنگ صورتی در سه شنبه و آبی کمرنگ در روزهای جمعه است که به منظور تولد ملکه تعیین شده.

رنگ روزهای هفته در تایلند

نام های مستعار عجیب

یکی دیگر از رسم و رسومات عجیب تایلند، نام های عجیبی است که تایلندی ها روی خود گذاشته و به شدت روی آن ها متعصب هستند. تایلندی ها را معمولا از روی اسم اصلی شان می شناسند. گذاشتن اسم رنگ ها، حیوانات و میوه ها، یکی از سنت های قدیمی تایلند است مثل زر، قرمز و یا حتی گریپ فروت. به تازگی و با گذشت زمان، اسم های مدرن تر و بهترین انتخاب می کنند، مثل پول یا بنز که از جمله اسم های لوکس در تایلند هستند.

نام های مستعار عجیب

  • ali asbahi
  • ۰
  • ۰

بهترین برند تلویزیون در بازار چیست؟

بهترین برند تلویزیون در بازار چیست؟

کدام مارک تلویزیون بهتر است؟

چه مارک تلویزیونی بخرم؟

این ها سوالاتی است که ذهن اکثر خریداران را قبل از خرید تلویزیون درگیر می‌کند.

برای کسانی که وقت چندانی برای تحقیق و پرس و جو ندارند و به دنبال پاسخی مناسب برای این پرسش‌ها می گردند ما در این مطلب که در اردیبهشت ماه 97 به روز رسانی شده قصد داریم تا با بازگو کردن حقایقی در مورد برندهای سازنده تلویزیون، خرید تلویزیون را ساده‌تر کنیم. در حال حاضر برندهای مختلفی از قبیل سونی، ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، فیلیپس، توشیبا و … در بازار موجود است که در خط تولید لوازم صوتی و تصویری فعالیت گسترده ای دارند.

ما در این مقاله در درجه اول به مقایسه مزایای و معایب تلویزیون‌های سه برند برتر سامسونگ، سونی و ال جی می پردازیم و سپس در آخر تعدادی از بهترین تلویزیون‌های هر برند را نام می بریم.

با انتخاب بهترین برند تلویزیون، 50 درصد از مشکلات خرید تلویزیون حل می‌شود و پس از آن نوبت انتخاب بهترین مدل برند انتخاب شده می‌رسد.

ما در این مقاله از سه برند اصلی سونی، ال جی و سامسونگ یاد می کنیم که هم طرفداران زیادی دارند و درصد بالایی از بازار خرید و فروش را به تصاحب خود درآورده‌اند. هر کدام از سه برند سونی، ال جی و سامسونگ اگر چه سیاست های کاری متفاوتی دارند؛ اما همگی در راستای تولید محصولات با کیفیت حرکت می‌کنند و برای موفقیت در حوزه تولید، معیارهایی را برای خود در نظر گرفته‌اند. برای اینکه در بررسی مزایا و معایب برندها و همچنین انتخاب بهترین برند هیچ گونه اشتباهی صورت نگیرد، مدل هایی که از بین این سه برند انتخاب می‌شوند باید هم رده‌ی هم باشند. در این مقاله سه برند ال جی، سامسونگ و سونی را به لحاظ قیمت، اندازه صفحه نمایش، کیفیت تصویر، امکانات هوشمند، امکانات سخت افزاری و  سیستم صوتی بررسی می کنیم. دلیل نبود قابلیت سه بعدی در معیارهای ارزیابی بهترین برند به عدم استفاده از این تکنولوژی در تلویزیون‌های جدید می‌باشد.

معیارهای  انتخاب بهترین برند تلویزیون 

1- به لحاظ قیمت تلویزیون اگر بخواهیم بهترین برند را امتیازدهی کنیم، باید بگوییم که تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ از امتیاز بالایی به نسبت برند سونی برخوردار است. البته به قول معروف هیچ گرانی بی حکمت نیست و هیچ ارزانی بی علت. این ضرب المثل قدیمی حتی در مورد تلویزیون‌ها نیز صدق می‌کند. اگر بخواهیم قضاوتی عادلانه در مورد قیمت تلویزیون‌های سونی به نسبت برندهای دیگر داشته باشیم، باید بگوییم که غول های سونی در عین قیمت بالا، کیفیت محصولاتش نیز به نسبت برندهای دیگر در سطح بالاتری قرار گرفته است. اگر چه نبض بازار را برندهای کره‌ای ال جی و سامسونگ در دست گرفته‌اند اما به دلیل کیفیت بالا، برند سونی نیز هنوز هم اصالت و جایگاه خاص خود را دارد و انتخاب این برند به مشتریانی که به لحاظ بودجه مشکلی ندارند و کیفیت را به عنوان فاکتور اصلی خرید تلویزیون تعیین کرده‌اند توصیه می شود.

2- یکی دیگر از معیارهای دیگری که در انتخاب بهترین برند تلویزیون می‌تواند تاثیر گذار باشد، اندازه صفحه نمایش است که ممکن است در برندی که آن را به عنوان بهترین برند تلویزیون برای خود انتخاب کرده‌اید سایز مورد نظر شما یاف نشود. هر کدام از برندهای سازنده برای خود اندازه‌های مشخصی در تولید تلویزیون دارند، مثلا سونی تاکنون تولید تلویزیون‌هایش را در اندازه های 32، 40، 43، 48، 49، 50، 55، 60، 65، 75 و 85 اینچ انجام داده و سامسونگ در سایزهای 32 ،40، 43، 49، 50، 48، 55، و 65 اینچ و ال جی در اندازه‌های  32، 40، 42، 43، 49، 55، 58، 60، 65، 75 و 79 اینچ.

3- کیفیت تصویر یکی دیگر از عناصر دیگری است که در انتخاب بهترین برند تلویزیون لازم است که مورد توجه قرار گیرد. اگر چه مبحث کیفیت تصویر پیچیده است و شامل موارد خاصی مانند زاویه دید، تکنولوژی صفحه نمایش، کنتراست، نرخ رفرش، تاخیر ورودی و بسیاری از فناوری‌های بهبود کیفیت تصویر می‌شود؛ اما طبق تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته، مشخص شده که هر چند که برندهای ال جی و سامسونگ در این زمینه رتبه ی خوبی دارند، اما در این میان برند سونی به عنوان یکه تاز میدان شناخته شده و حرف اول را می زند.

توجه: به هنگام خرید تلویزیون زیاد به نرخ تازه سازی تصویر اعتماد نکنید؛ زیرا هیچ استاندارد واقعی برای اندازه گیری تکنولوژی نرخ رفرش وجود ندارد. به جای آن می‌توانید بیشترین هواستان را بر روی دیگر معیارها بگذارید تا خرید موفقی را تجربه کنید.

4- یکی دیگر از معیارهای سنجش بهترین برند تلویزیون به امکانات هوشمند و سخت افزاری مربوط می‌شود. همانطور که در جریان هستید هر کدام از برندهای سازنده‌ی تلویزیون، سیستم عامل منحصربفرد خودشان را دارند. مثلا سیستم عامل تلویزیون‌های سامسونگ تایزن، ال جی webOS  و سونی اندروید و لینوکس می‌باشد که سونی برای محصولات میان رده لینوکس و در بالارده هایش از اندروید استفاده کرده است. ال جی که از این سیستم عامل از سال 2015 به بعد در تلویزیون هایش استفاده کرد و هر ساله با تغییراتی جدید سبب ارتقاء این رابط کاربری خواهد شد. کار با این سیستم عامل بسیار راحت است و با توجه به دلایلی این سیستم عامل به نسبت اندروید و تایزن برتری های خاص خود را دارد.

بنابراین به لحاظ اینترنت و امکانات هوشمند تلویزیون‌های ال جی به دلیل سیستم عامل قدرتمند webOS، ریموت کنترل جادویی و حضور دکمه‌های نت فلیکس و آمازون دسترسی بر روی ریموت و عدم نیاز به سخت افزاری قدرتمند در رتبه‌ی بالاتری به نسبت تلویزیون‌های هوشمند سونی و تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ قرار دارند. سیستم عامل اندروید نیز که طرفداران خاص خود را دارند، در جایگاه دوم این رتبه بندی قرار دارد. برتری که سبب ارتقاء جایگاه تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ به نسبت سونی شده به ریموت کنترل جادویی بر می گردد. تلویزیون‌های جدید سونی که از این قابلیت بی بهره‌اند علاقه‌مندان به تکنولوژی را کمی دل سرد کرد.

5- از موارد دیگری که برخی مردم در حین خرید تلویزیون به آن توجه می کنند، کیفیت سیستم صوتی تلویزیون است. اکثر تلویزیون‌ها با صفحه نمایش‌های بزرگ حتی از بهترین برندهای تجاری، کیفیت بلندگوهایشان چندان چنگی به دل نمی‌زند. اگر بخواهید کیفیت صوتی قدرتمندی را به هنگام مشاهده محتویات تجربه کنید، با پرداخت هزینه ای اضافی می‌توانید نسبت به خرید یک سیستم صوتی جداگانه برای تلویزیون اقدام کنید و با تنظیم آن کیفیت و توان خروجی بلندگوهای تعبیه شده در تلویزیون را جبران کنید. اما اگر قصد خرید سیستم صوتی ندارید باید بگویم که اکثر بالارده های ال جی با داشتن اسپیکرهای ساخت کمپانی مشهور هارمن کاردن به نسبت سونی و سامسونگ عملکرد صوتی بهتری دارند.

رتبه بندی برندهای سازنده‌ی تلویزیون

در انتخاب بهترین برند تلویزیون اگر بخواهیم عملکرد برندها را رتبه بندی کنیم، در این آزمون امتیازدهی تلویزیون‌های LED، OLED، QLED و پلاسما قرار می‌گیرند. بر طبق نتایج آزمون‌هایی که در چند سال گذشته بر روی برندهای مختلف انجام گرفته شد، سونی، ال جی و سامسونگ به عنوان بهترین بازیگران حاضر در این رتبه بندی بودند. با توجه به رکورد بالای این برندها که بر اساس معیارهایی مورد سنجش قرار گرفت و همچنین گفتگو با خریداران این برندها، میزان کمتری از تعمیرات این مارک‌ها گزارش داده شد.

در بازار تعداد زیادی از تلویزیون‌های HD، FULL HD و 4K یافت می‌شود که 4K جزئیات بیشتری به نسبت دو مدل دیگری دارد و رنگ بهتری را در نمایش تصاویر به کار می‌برند. تلویزیون‌های 4K دارای ویژگی به نام محدوده دینامیکی بالا یا HDR هستند که وعده تصاویر روشن تر، پویاتر و واقعی را به تماشاچیان می‌دهند. علاوه بر تلویزیون‌های LED، تلویزیون‌های OLED نیز به دلیل کنتراست بالا، تاخیر ورودی کم، نرخ رفرش بالا و نمایش رنگ های تیره به صورت عمیق در جایگاه بالای این رتبه بندی قرار گرفته‌ است. اگر می‌خواهید از عملکرد و کیفیت تصویر بالاتری بهره‌مند شوید تلویزیون‌های OLED را فراموش نکنید. در حال حاضر دو برند ال جی و سونی از پنل های OLED در ساخت برخی از تلویزیون‌هایشان استفاده می‌کنند و سامسونگ برای اینکه از قافله عقب نماند و به رقابت با تلویزیون‌های OLED بپردازند، از تکنولوژی QLED در تلویزیون‌های سری Q استفاده کرد. تلویزیون‌های سری QLED که میزان نوردهی آن به نسبت تلویزیون‌های LED و OLED بسیار بالا رفته از قیمت پایین تری به نسبت تلویزیون های OLED برخوردارند.

در تلویزیون‌های OLED لایه ای که در تلویزیون‌های ال ای دی، منبع تولید نور پس زمینه بود حذف شده و به جای آن خود پیکسل ها با خاموش و روشن شدنشان به تولید رنگ می پردازند. عدم استفاده از این لایه سبب شده تا ضخامت تلویزیون‌های OLED به نسبت تلویزیون‌های ال ای دی کاهش چشمگیری یابد و نمایش رنگ مشکی (که در نتیجه خاموش شدن پیکسل‌ها اتفاق می افتد) عمیق تر و طبیعی تر صورت گیرد. تلویزیون‌های QLED اگر چه قیمت بالایی به نسبت تلویزیون‌های معمولی دارند؛ اما برای کاربران حرفه ای، علاقه‌مندان به دیدن فیلم و گیمرها گزینه‌ی ایده‌آلی هستند. اگر بخواهیم که توضیح مختصری در رابطه با تلویزیون‌های QLED سامسونگ ارائه دهیم، به این نکته می رسیم که این تلویزیون‌ها دارای لایه ای از ذرات کونتوم دات هستند که تامین نور پس زمینه بر عهده این لایه می‌باشد. این تلویزیون‌های که جایگزین SUHD سامسونگ شده‌اند میزان روشنایی آن‌ها دو برابر تلویزیون‌های ال ای دی می‌باشد. بنابراین در تلویزیون‌های کیولد هم میزان درخشندگی تصاویر بیشتر شده و هم احتمال سوختگی پیکسل ها در استفاده های طولانی به حداقل رسیده است. با تمام این نتایج تلویزیون‌های OLED سونی به نسبت OLED ال جی رتبه بهتری دارند و در مورد جایگاه تلویزیون‌های OLED ال جی و تلویزیون‌های QLED سامسونگ با توجه به معایب و مزایا هر کدام، قضاوت را بر عهده خوانندگان این مقاله می گذاریم.

انتخاب بهترین تلویزیون‌های بالارده‌ی برندهای سونی، ال جی و سامسونگ

هر چند که در دسته‌بندی تلویزیون شمار زیادی از محصولات میان رده و بالارده‌ی برندهای سرشناس ال جی، سامسونگ و سونی به وفور دیده می شود، با توجه به بحث‌های مطرح شده‌ی بالا و نیازمندی‌های شما از یک تلویزیون، پس از انتخاب برند نوبت به انتخاب بهترین مدل تلویزیون از بین آن‌ها می رسد. ما در ادامه چند مدلی از بالارده های موجود سونی، سامسونگ و ال جی را با ذکر توضیحات کوتاهی در مورد آن‌ها نام می بریم.

تلویزیون A1E اولین و بهترین تلویزیون OLED سونی است که به صورت تجاری در سال 2017 وارد بازار شد. تلویزیون‌های X9300E و X9000E که بیشترین اختلاف آن‌ها به نوع طراحی و نرخ رفرش تصویر بر می‌گردد به عنوان بهترین تلویزیون های سونی شناخته شده‌اند که سایزهای مختلفی از آن‌ها در بازار یافت می‌شود. از بین بهترین تلویزیون‌های OLED ال‌جی مدل های B7 و C7 که در سال 2017 وارد بازار شدند بهترین تلویزیون‌های OLED موجود در بازار هستند. اگر بخواهیم سری به بالارده‌های الجی بزنیم به تلویزیون‌های سری SJ850 و SJ800 بر می خوریم که تاکنون فروش بالایی داشتند. سامسونگ نیز با عرضه تلویزیون‌های led و qled طرفداران خاص خود را دارد. تلویزیون‌های کیولد Q7F و Q7C  این برند که بر طبق آخرین فناوری‌های روز دنیا ساخته شده‌اند، در حال حاضر در بازار موجودند. همچنین تلویزیون‌های MU8500 و MU8000 به عنوان پرچمداران این برند کره‌ای در اندازه های مختلف تولید شده‌اند که با قیمت پایین تری به نسبت تلویزیون‌های QLED می‌توان آن‌ها را خریداری کرد. این دو مدل به لحاظ طراحی پایه، شاخص کیفیت تصویر و فناوری‌های ارتقاء کیفیت تصویر با هم فرق دارند که با توجه به بودجه‌ی تخمینی می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد.

ختم کلام

بحث های مطرح شده در بالا روی هم رفته گویای این هستند که هر کدام از برندهای سازنده در ساخت تلویزیون مواردی را نادیده گرفته‌اند و برای مواردی ارزش بسیاری گذاشته‌اند. این به معنی برتری یک برند نسبت به برند دیگر نیست. با مواردی که در بالا به آن اشاره شد و بر روی کاغذ آوردن نیازهایتان از یک تلویزیون، مسیر انتخاب بهترین برند تلویزیون برایتان آسان‌تر خواهد شد. با توجه به اینکه توقعات و نیازهای هر فردی نسبت به دیگری متفاوت است، در نتیجه به طور کلی نمی‌توان گفت که چه برندی بهترینه؟ ممکن است برایتان جای سوال باشد که دلیل اینکه تلویزیون‌های برندهای دیگری نظیر پاناسونیک، فیلیپس، شارپ، توشیبا و … در این مقاله ذکر نشده‌اند چیست؟ دلیل مانور ما بر روی برندهای سامسونگ، سونی و ال جی، به پرفروش بودن، تنوع محصولات و عملکرد و کارایی این سه برند بر می گردد. در صورتیکه نظری در مورد بهترین برند تلویزیون دارید و یا تجربه‌ای در مورد تلویزیون‌ها کسب کرده‌اید، با درج آن در بخش نظرات ما و دیگر خوانندگان این متن را از تجربیاتتان بهره‌مند سازید.

منبع : banehservice.com

  • ali asbahi
  • ۰
  • ۰

هر ساله سایت تریپ‌ادوایزر با توجه به نظرسنجی‌هایی که برگزار می‌کند، در بخش‌های مختلف اعم از بهترین هتل‌ها، بهترین سواحل، بهترین جزایر و ... لیست‌هایی را منتشر و در آن‌ها بهترین‌های دنیا از نظر کاربران برای سال پیش رو را معرفی می‌کند. مهم‌ترین این لیست‌ها برترین مقاصد گردشگری است که مهم‌ترین شهرها و کشورهای دنیا برای مسافرت در سال جدید در آن‌ها معرفی شده‌اند. در زیر نگاهی اجمالی به این ۲۰ مقصد منتشر شده می‌اندازیم؛

۱- پاریس، فرانسه


پاریس از مهم‌ترین شهرهای گردشگری دنیاست و بسیاری علاقه دارند که حداقل یک بار در زندگی‌شان به دیدن این شهر بروند، پس بودن آن در صدر جدول دور از انتظار نیست. این را فراموش نکنید که یک سفر ایده‌آل به پاریس باید در زمانی نسبتا طولانی انجام شود تا بتوانید از تمام دیدنی‌های آن به خوبی لذت ببرید.


۲- لندن، انگلیس


لندن ترکیبی بسیار جذاب از مراکز دیدنی قدیمی همچون کاخ باکینگهام، فروشگاه‌ها، مراکز خرید و اماکن مدرن امروزی، چند مورد از برترین رستوران‌های دنیا به همراه غذاهایی که در دنیا زبانزد است و بسیاری موارد دیگر که آن را به مقصدی ایده‌آل برای گردشگری بدل نموده.

۳- رم، ایتالیا


در میان تمام شهرهای ایتالیا، رم ویژگی‌هایی دارد که نمی‌توان به راحتی از کنارش گذشت. هنر و معماری هنرمندانه در تار و پود این شهر تنیده شده و قدم زدن میان خیابان‌ها و میادین این شهر، شبیه به قدم زدن در یک موزه یا نمایشگاه هنری بسیار بزرگ است.


۴- بالی، اندونزی


بالی سال به سال در این لیست به بالاتر آمد و حالا جزو ۵ مقصد برتر گردشگری قرار گرفته. سفر با تور بالی به این بهشت کوچک در دل اندوزنزی، شبیه به قدم زدن در میان کارت پستال‌ها یا ویدیوهای کامپیوتری از دنیای فانتزی پریان است. از زیباترین نقاط دنیا که البته این روزها با تعداد زیادی گردشگرکه از سراسر دنیا برای دیدنش می‌آیند، کمی شلوغ شده است.


۵- کرت، یونان


جایی که به گفته نوشته‌های اساطیری، محل تولد امپراطوری خدایان باستان یونانی بوده و بعدها به گواه تاریخ، شروعی بر تمدن اروپا. این منطقه بی‌نهایت زیبا چه از نظر مناظر طبیعی و چه از نظر بقایای تاریخی یکی از بهترین نقاط دنیا برای یک سفر ایده‌آل محسوب می‌شود.

۶- بارسلونا، اسپانیا


بارسلونا نیز از شهرهای مهم اروپاست که از نظر معماری ویژگی‌هایی منحصر به فردی دارد و دیدنش شبیه به نگاه کردن به نقاشی‌های سورئال سالوادور دالی‌ست. همانقدر عجیب و یکتا، گویی هیچ شهر دنیا شبیه به بارسلونا نیست و نخواهد بود.


۷- پراگ، جمهوری چک


اروپای شرقی هم از دید کاربران خوش ذوق تریپ ادوایزر پنهان نمانده. جمهوری چک شهرهای بسیار زیبایی دارد، اما پراگ گل سر سبد این کشور است. داستان‌هایی که از این شهر نقل شده و زیبایی‌های بصری آن، سفر به این شهر را ایده‌آل جلوه می‌دهد و با این سطح از انتظارات بالا، باز هم در موقع ورود به این شهر از حجم دیدنی‌ها و کارهایی که باید در آن انجام دهید شگفت‌زده خواهید شد.


۸- مراکش


"شهر قرمز" جلوه‌های زیبایی بی‌نظیر اما متفاوتی نسبت به تمام مقاصدی که از آن‌ها یاد کردیم دارد. جلوه‌های جذابی از یک شهر کویری که ممل از رنگ و عطر و زیبایی‌ست. با بازارهای جذابی که در دنیا زبانزد است و مردمی خونگرم که به مهمان‌نوازی معروفند.


۹- استانبول، ترکیه


اگر فکر می‌کنید این شهر ترک تنها میان ایرانیان محبوبیت دارد، کاملا در اشتباهید. استانبول آنقدر دیدنی و زیباست که حتی با تمام مشکلاتی که ترکیه در حال حاضر دارد، باز مردم زیادی در سال برای دیدنش با تور استانبول به این کشور سفر می‌کنند.


۱۰- نیویورک، ایالات متحده آمریکا


نماینده آمریکا در ۱۰ مقصد برتر، نیویورک است. شهری با چندین ساختمان معروف که هر کدام می‌توانست نمادی برای یک کشور باشد. محیط خاص این شهر، اماکن معروفش همچون موزه متروپولیتن، داستان‌هایی که از آن نقل می‌شود و مراکز خرید معروف آن از عمده دلایل سفر به نیویورک است.


۱۱- پوکت، تایلند


بزرگ‌ترین جزیره تایلند همچون یک آهنربا گردشگرانی که عاشق سواحل زیبا هستند را به خود جذب می‌کند. سواحل زیبا، منظره‌هایی بکر، اتمسفری رویایی و بازه‌ای بزرگ از انواع فعالیت‌های تفریحی و بازی‌‌ها و ورزش‌های آبی این جزیره را حالا به مهم‌ترین مقصد برای سفر با تور تایلند  بدل کرده است.


۱۲- هانوئی، ویتنام


چه کسی فکر را می‌کرد که ویتنام بعد از تحمل آن جنگ طاقت فرسا، به این شکل از زیر خاکستر رهایی یابد و بتواند از طبیعت زیبایش استفاده کرده حالا به یکی از قطب‌های صنعت گردشگری در آسیا بدل شود. هانوئی یکی از زیباترین شهرهای این کشور و آسیاست و سفر به آن شبیه بودن در تصاویر رویایی از نقاشی‌های هنرمندان ژاپنی‌ست.

۱۳- سیم ریپ، کامبوج


وقتی نور صبحگاهی به روی خرابه‌های آنگکور وات می‌افتد، آنجاست که شما به زیبایی‌های نهفته در این شهر پی می‌برید. جایی که باقی مانده تمدن‌های قدیم پیچیدگی‌های دنیای پیشین را به رخ می‌کشد و زیبایی‌هایی را برایتان نمایان می‌کند که تا به حال از آن بیخبر بوده‌اید. البته تنها گشت زدن در خرابه‌های شهرهای قدیم و دیدن از بناهای تاریخی تنها بخش سفر به این شهر نیست، سیم ریپ با توجه به رشد صنعت توریست در آن، حالا با داشتن هتل‌های بسیار خوب، انواع اماکن تفریحی و مراکز خرید، بیش از پیش معروف و محبوب شده است.

 


۱۴- جامائیکا


جامائیکا برای آن‌ها که به یک سفر مفرح و دوست داشتنی در کنار ساحل علاقه‌مندند، بهترین مکان ممکن است. ساعت‌ها جشن و پایکوبی، سواحل زیبا و دوست داشتنی و محیطی ایده‌آل برای گذراندن تعطیلات.

۱۵- پلایا دل کارمن، مکزیک


مکزیک به واسطه نزدیکی به ایالات متحده، از جمله کشورهای محبوب مردم این کشور برای طی تعطیلات به شمار می‌رود. مخصوصا شهرهایی همچون پلایا دلا کارمن که عملا برای گردشگری هزینه‌های زیادی‌ کرده‌اند و محیطی بی‌نهایت عالی، زیبا و راحت برای مسافران پدید آورده‌اند.


۱۶- لیسبون، پرتغال


قبل از اینکه شهرهای آسیایی به این شکل بر روی گردشگری سرمایه گذاری کنند، این شهر زیبای پرتغالی برو بیای بسیار بیشتری داشت، اما هنوز هم با آن زیبایی خاص معماری و سواحل زیبایش، جزو مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می‌شود.


۱۷- دبی، امارات متحده عربی


دبی با هزینه سرسام‌آوری که برای صنعت گردشگری کرده توانسته طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را به این شهر ساحلی خلیج فارس بیاورد. فعالیت‌هایی که تا پیش از این کسی فکرش را هم نمی‌کرد که در یک شهر صحرایی قابل انجام باشد. از بهترین پارک‌های آبی و پیست اسکی سر پوشیده، تا مدرن‌ترین هتل‌ها و مراکز خرید، سفر با تور دبی را به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگر پذیر دنیا بدل کرده است و عجیب اینجاست که این شهر در مکان ۱۷ام قرار دارد.

 
۱۸- توکیو، ژاپن


اگر چه ژاپن شهرهای زیبای بسیاری دارد که با طبیعت خاص این منطقه جلوه‌ای بسیار جذاب دارند، اما چه کسی می‌‌تواند جلوی خصوصیات متفاوت توکیو خودداری به خرج دهد. شهری شلوغ، نورانی و خاص که هیچ شهری و هیچ مردمی را شبیهش پیدا نخواهید کرد!

 
۱۹- کاتماندو، نپال


کاتماندو از آن جواهرهای پنهان دنیاست. جایی متفاوت و زیبا که از نظر غنای مناظر طبیعی و امکان باستانی بسیار عالی است و سفر به آن، تجربه‌ای متفاوت از دیگر سفرهای شما خواهد بود.

 
۲۰- هنگ کنگ، چین


در میان تمام شهرهای مهمی که می توانید با تور چین به آن سفر کنید ، هنگ کنگ به عنوان مقصد برتر شناخته شده. شهری که حالا دوباره زیر پرچم چین قرار دارد. مکانی بسیار مدرن و امروزی که طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مختلف را در یک جا جمع کرده است.

  • ali asbahi
  • ۰
  • ۰

دیدنی های افسانه ای اروپا

حتما شما هم تجربه ی مهاجرت به مکان هایی را داشته اید که از لحاظ شما تعجب آور و منحصربه‌فرد به آن مکان , همواره در ذهنیت شما به یاد ماندنی شده و در شما عطشی برای یافتن مکان های شبیه خویش تولید کرده اند و شهرهای افسانه ای در اروپا درین مدل قرار میگیرند .

بودن دراین مکان ها به معنای حقیقی وواقعی واژه و کلمه , شمارا به زمان و مکانی دیگر منتقل می نماید و مشابه بدین است که گام به یک رمان افسانه ای بگذارید و یک دفعه خویش را در دنیای حقیقی این شهرها بیابید .

ما برای شما گروه ای از این شهرها را گرد آورده و به شما اطمینان می‌دهد چه بسا در‌حالتی که از تمام 14 مورد نامبرده تماشا نمایید , پشیمان نخواهید شد .

1- شهر بلد (Bled)، یکی از شهرهای اسلوونی‎‏

شهر بلد شهری در کوهپایه های رشته کوه های جولیان (Julian Alp) و در امتداد دریاچه ی قطبی بلد است.

این شهر که برای مدت های مدید یک مکان زیارتی محسوب می شده، امروز به مقصدی گردشگری نیز تبدیل شده است.

موقعیت جغرافیایی این شهر، امواج کوچک ایجاد شده توسط قایق های پارویی بر سطح دریاچه، قوهایی شناکنان در امتداد ساحل و در نهایت قلعه ی زیبای بلد که منسوب به قرن یازدهم است و روی صخره ای مشرف به دریاچه و شهر قرار دارد،

به آن ظاهری شبیه به افسانه های دیزنی لند داده اند. 

در مرکز دریاچه روی یک جزیره ی کوچک، کلیسای قرون وسطایی عروج مریم (Assumption of Maria) و پلکان شیبدار و برج ناقوس آن واقع شده اند؛ جزیره ای آنقدر کوچک که حتی فضای کافی برای درختان نیز ندارد و زمانی که با قایق به آن می رسید تازه متوجه این نکته می شوید که شما وسط یک دریاچه ی اسرارآمیز ایستاده اید!

2- شهر کلمار (Colmar)، فرانسه

شهر کلمار در فرانسه به عنوان زیباترین شهر اروپایی شناخته می شود. این شهر کوچک رنگارنگ و فضاهای قدیمی آن، ما را دقیقا به یاد داستان های افسانه ای می اندازد. کلمار همچنین با وجود میادین زیبا، فواره ها و کانال های خود به عنوان ونیز کوچک نیز شناخته می شود. 

لازم به ذکر است که این شهر زادگاه فردریک بارتولد (Frederick Barthold) طراح مجسمه ی آزادی نیز بوده است. در انتها باید گفت که این شهر به قدری زیبا، هیجان انگیز و رویاگونه است که وصف آن در کلام نمی گنجد و بازدید از آن به هر کس که می خواهد چند روزی جدای از واقعیت، زندگی کند پیشنهاد می شود!

3- شهر انسی (Annecy)، فرانسه

‏‏‏این شهر که به ونیز کوهستان ها نیز معروف است، در منطقه جنوب شرقی فرانسه قرار دارد. انسی با طبیعت خیال انگیز، کانال های آب فیروزه ای رنگ و خیابان های سنگ فرش قدیمی مرکز شهر، چیزی دست کم از یک داستان افسانه ای ندارد. برخلاف بسیاری از شهرهای اروپایی، کانال های آب انسی به قدری تمیز و شفاف هستند که گویی برای پریدن و آب تنی کوتاه به شما التماس می کنند! آب موجود در این کانال ها از دریاچه ی انسی می آید که سومین دریاچه ی بزرگ در فرانسه است و بالغ بر 18000 سال قبل، از آب شدن یخچال های قطبی تشکیل شده است. در دهه 1960 محدودیت های زیست محیطی سختگیرانه ای برای این دریاچه اعمال شد و به همین دلیل، امروز آن را به عنوان تمیزترین دریاچه ی اروپا می شناسند. 

این شهر زیبا و افسانه ای، فعالیت های ورزشی و تفریحی گوناگونی را در تمام فصول سال در اختیار گردشگران قرار می دهد، از آن جمله می توان به ورزش هایی نظیر شنا، قایقرانی، اسکی روی آب، شیرجه، دوچرخه سواری و کوهنوردی اشاره کرد. ضمن اینکه این شهر میزبان یک رویداد مهم دیگر به نام پایروکنسرت (Pyroconcert) نیز می باشد که مراسم آن در مرکز دریاچه برگزار شده و به جذابیت این شهر می افزاید.

4- شهر هالشتات (Hallstatt)، اتریش

هالشتات شهری بسیار زیبا و دیدنی در اتریش است که مانند آن را فقط می توان در داستان های افسانه ای جن و پری یافت. این شهر به عنوان یکی از پر جاذبه ترین مکان ها برای عکاسی، در واقع ثروت و معماری زیبای خود را از تجارت نمک به دست آورده است، هرچند امروز گردشگری نیز یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی آن محسوب می شود. در هالشتات امکان بازدید از قدیمی ترین معدن نمک دنیا که منسوب به بیش از 3000 سال پیش است وجود دارد. منابع طبیعی و از جمله مهم ترین آنها نمک، مردم زیادی را برای زندگی به این شهر کشانده که قدیمی ترین آنها به 5500 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. 

‏یکی دیگر از جاذبه های عجیب و اسرار آمیز این شهر، باینهاوس (Beinhaus) است. با توجه به محدودیت فضایی در هالشتات، هر قبری در حدود 10-15 سال به یک شخص تعلق می گرفته، پس از آن استخوان های فرد درگذشته را برای سفید شدن در معرض آفتاب قرار می دادند و سپس در باینهاوس نگهداری می کردند. در این بین بعضی از جمجه ها با تزئینات و نام فامیل آراسته شده اند. در دهه ی 70، اجازه ی سوزاندن مردگان توسط کلیسای کاتولیک تایید شده و این روند متوقف گشت. جالب است بدانید که حتی اگر امروز نیز از قبرستان هالشتات دیدن کنید می بینید که تاریخ فوت مردگان مربوط به همین اواخر است!

6- شهر گنت (Ghent)، بلژیک

گنت شهری بندری در شمال غربی بلژیک است که در محل تلاقی رودخانه های Lei و Scheldt قرار گرفته است. علی رغم اینکه گنت در قرون میانی دولت شهری محسوب می شده، امروز یک شهر دانشگاهی و پاتوقی فرهنگی است. مرکز پیاده مدار این شهر به داشتن بناهای قرون وسطایی مانند قلعه ی Gravensteen و عمارت های اصنافی ردیفی Graslei معروف است. برج ناقوس گنت نیز از دیگر جاذبه های این شهر است که توسط یونسکو محافظت شده است. 

از برج ناقوس به سمت korenmarkt، خیابان اصلی شهر در راستای زیباترین کانال گنت و ساختمان های رنگارنگ قدیمی اطراف آن قرار دارد؛ البته این ساختمان ها امروز به مغازه ها و رستوران ها تغییر کاربری داده اند. در حال عبور از این مسیر، ساکنان محلی را می بینید که روی پله ها نشسته، مشغول نواختن آلات موسیقی، صحبت کردن و نوشیدن هستند. بناهای تاریخی گنت و حال و هوای آن مسلما شما را به فضای داستان ها هدایت می کند.

7- شهر ملیگ (Mallaig)، اسکاتلند

ملیگ بندری است که در سواحل غربی اسکاتلند واقع شده و ایستگاه قطار محلی آن، پایانی بر راه آهن کوهستانی غربی محسوب می شود. در سال 1840، لرد لوات (Lord Lovat) مزارع Mallaigvaig را به هفده قسمت تقسیم کرده، رعیت خود را به حرکت به سمت بخش های غربی و ماهیگیری به عنوان راه امرار معاش تشویق نمود و به این ترتیب روستای ملیگ شکل گرفت؛ اما رشد جمعیت و شکوفایی اقتصادی آن به همراه ورود راه آهن در قرن بیستم پدیدار شد. در میانه ی قرن بیستم ماهی دودی های سنتی ملیگ از شهرت زیادی برخوردار بودند، اما امروز تنها یکی از این دودخانه های سنتی به نام Jaffy’s and Sons باقی مانده است. 

علاوه بر اینها، ملیگ مکانی است که گردشگران تور اروپا می توانند در عین لذت بردن از فضای ماهیگیری، به استراحت پرداخته و ضمن پیاده روی، از مناظر زیبای بندر و دریاچه ی نویس (Nevis) نیز برخوردار گردند. با توجه به موقعیت استراتژیک آن، ملیگ یک پایگاه عالی برای کشف مناطق اطراف و دروازه ای بزرگ برای رسیدن به جزیره ی اسکای (Skye) است. در انتها، جالب است بدانید که ملیگ و نواحی اطراف آن در فیلم های زیادی به تصویر کشیده شده اند که شاید معروف ترین آنها «هری پاتر» باشد؛ «هاگوارتز اکسپرس» در هری پاتر همان راه آهن ملیگ است!

8- شهر پوشی تل (Počitelj)، بوسنی و هرزگوین

پوشی تل روستایی با قدمت تاریخی در بوسنی و هرزگوین است که در یک آمفی تئاتر طبیعی آهکی در کناره ی غربی رودخانه ی نرتوا (Neretva) و در مسیر موستار به متکوویچ (Mostar to Metković) قرار گرفته است. از نظر تاریخی، پوشی تل در ابتدا دژی مستحکم برای امپراطوری عثمانی بوده، اما پس از اینکه کشور تحت حکومت اتریش-مجارستان سقوط کرد، پوشی تل نیز اجر و قرب خود را از دست داد. در سال 1993 و در طول جنگ و بمباران، هنر اسلامی این منطقه به کلی از بین رفت، مسجد بزرگ پوشی تل به شدت آسیب دید و تعداد زیادی از اهالی، این منطقه را ترک کردند. امروز تنها 30 نفر در پوشی تل ساکن هستند و آخرین نوزاد نیز در سال 2011 متولد شده است. 

درست است که امروز بیشتر خانه های پوشی تل خالی از سکنه بوده و اینجا بیشتر به شهر ارواح شباهت دارد اما، پوشی تل بی نهایت زیباست و موقعیت قرارگیری آن به شما این امکان را می دهد که بینظیرترین مناظر بوسنی را در آن نظاره گر باشید. وقتی شما قدم در پوشی تل می گذارید شبیه به این است که کسی شما را به چند صد سال قبل پرتاب کرده باشد. ویرانه های قلعه، خانه های سنگی و مسیرهای سنگفرش پوشی تل شما را به یاد تصورات خودتان از داستان های افسانه ای می اندازد که در کودکی مادرتان برایتان تعریف می کرده است. از بالای تپه، تمام پوشی تل زیر پای شما قرار گرفته و به مناظر شگفت انگیزی از طبیعت، قلعه ی و مسجد پوشی تل (بازسازی شده پس از جنگ) مشرف هستید. همه چیز در این بهشت، خیال انگیز و نوستالژی گونه است و شما را پر از شعف می کند.‏‏‏

‎9- شهر سینترا (Sintra)، پرتغال

سینترا شهری زیبا و دیدنی در دامنه ی رشته کوه هایی به همین نام در پرتغال و در نزدیکی لیسبون است. این شهر که برای مدتی طولانی اقامتگاه سلطنتی بوده، با ویلاها و کاخ های رنگی خود شناخته می شود. معماران سینترا به هنگام طراحی کاخ های سلطنتی، از هر گونه فانتزی برای خلق یک دنیای جادویی و افسانه ای بهره گرفته و هیچ گونه محدودیتی به دنیای خیال راه نداده اند. به نظر شما استفاده از رنگ های زرد، بنفش و صورتی به عنوان رنگ های اصلی یک کاخ یا ساخت قلعه ای مختص اردک ها در دریاچه عجیب نیست؟ شک نکنید که سفر به سینترا شما را به دنیایی دیگر می برد. 

یکی از عجیب ترین و خیال انگیز ترین مکان های سینترا کاخ پنا (Palacio da Pena) می باشد که روی تپه ای مشرف به شهر واقع شده است. برای رسیدن به این کاخ شما از تپه ای پر شیب بالا رفته و پس از عبور از یک گذرگاه طاقدار عربی، با منظره ای شگفت انگیز مواجه می شوید که شاید تا بحال آنرا فقط در دنیای فانتزی افسانه ها دیده باشید! جزئیات زیادی در این قصر وجود دارند که می توانند هر لحظه شما را میخکوب کنند، یکی از مهمترین آنها تریتان (Triton) نیمه انسان نیمه ماهی است که نشانگر خلقت می باشد. ضمن اینکه کل قلعه در جنگل انبوهی احاطه شده و دریاچه ای دارد که قوهای سیاه استرالیایی در آن شنا می کنند. اگر خیال شما هم همینک در حال پرواز است متعجب نشوید!

‎ 10- شهر چسکی کروملوف (Česky Krumlov)، جمهوری چک‎

چسکی کروملوف شهری در جنوب منطقه ی بوهمیایی جمهوری چک است که توسط رودخانه ی ولتاوا (Vltava) به دو بخش تقسیم شده و قلعه ای قرن سیزدهمی بر تمام آن مشرف است. این قلعه ترکیبی از المان های گوتیک، رنسانس و باروک بوده و یک تئاتر باروک قرن هفدهمی و باغی یازده هکتاری دارد. از بالای برج ناقوس این قلعه می توان به مناظری 360 درجه از شهر و رودخانه دست یافت. اما چه چیز اینجا آنرا به مکانی افسانه ای بدل کرده است؟ 

‏‏‏هنگامی که شما از گذرگاه های باریک این شهر عبور می کنید، احساس سفر در زمان و حضور در قرون دیگری به شما دست می دهد. شهرهای خیلی معدودی هستند که هویت قرون وسطی و رنسانس خود را به این پایه حفظ کرده باشند. گوشه و کنار این شهر حافظان خاموش اسرار آن هستند. همچنین این شهر در مقطعی از زمان خانه ی کیمیاگرانی درباری چون ادوارد کلی (Edward Kelly) بوده که سعی می کردند با اکسیرهای مختلف، مواد معمولی را به طلا و نقره تبدیل کنند. امروز نیز شواهدی از وجود این کیمیاگران در نقاشی های خیابانی موجود بر نمای برج قصر اصلی یافت می شود.

11- شهر بایبری (Bibury)، انگلستان

بایبری روستایی در گلوسترشایر (Gloucestershire) است که در هر دو طرف رودخانه ی کولن (Coln) که شاخه ای از رودخانه ی تایمز (Thames) به شمار می رود، قرار گرفته است. کلبه های سنگی قرن هفدهمی با سقف های شیبدار خود، مهمترین مشخصه ی این روستا هستند که در گذشته خانه ی بافندگان بوده اند. 

از زیباترین جاذبه های این روستا آرلینگتون رو (Arlington Row) است. کلبه های آرلینگتون رو که در سال 1380 ساخته شده اند، امروز یک مکان حفاظت شده ی مهم معماری در این روستا بوده، نه تنها در فیلم های مختلف بلکه در تمام پاسپورت های انگلیسی نیز به نمایش درآمده اند. بدون شک با قدم زدن در این مکان شگفت انگیز، فضاهای داستان ها و فیلم های انگلیسی در برابر چشمان شما رژه می روند! ‏

12- شهر کانگ (Cong)، ایرلند

روستای کانگ روی جزیره ای در ایرلند قرار دارد که توسط جریانهایی که آن را از اطراف احاطه کرده اند، تشکیل شده است. قلعه ی باشکوه و زیبای اشفورد (Ashford) در این روستا قرار گرفته که توسط خانواده ی گینس ساخته شده و امروز به عنوانی هتلی 5 ستاره، یکی از بزرگترین جاذبه های توریستی کانگ محسوب می شود. ویرانه های کلیسای قرون وسطایی کانگ که آخرین پادشاه ایرلند در آن روزگار می گذرانده نیز از دیگر جاذبه های این مکان است. 

همچنین این روستا زادگاه مورخ، نمایشنامه نویس، رمان نویس و شاعر برجسته سر ویلیام وایلد و همچنین نویسنده ی داستان های کوتاه اسکار وایلد بوده است. به عنوان نکته ی پایانی، کانگ محل فیلمبرداری یکی از فیلم های برنده ی اسکار جان فورد به نام «مرد ساکت» (The Quiet Man) نیز بوده و بیشتر صحنه های آن در حیاط قلعه ی اشفورد گرفته شده است. تمام آنچه گفته شد در کنار طبیعت زیبای ایرلند، از این روستا مکانی عجیب، رویایی و جالب توجه ساخته است.

13- شهر راین (Reine)، نروژ

راین یک دهکده ی ماهیگیری کوچک در شهرستان نوردلند (Nordland) نروژ است. این دهکده روی یکی از مجمع الجزایر لوفوتن (Lofoten archipelago)، بالای دایره ی قطبی واقع شده و مکانی بکر و دست نخورده به شمار می رود که هر ساله گردشگران تور ارزان اروپا زیادی را به خود جذب می کند. تصویر راین از فراز کوه های راین برینگن (Reinebringen) بارها در صفحات اول بروشورها و کتاب های توریستی استفاده شده است. 

این مکان با مناظر شگفت انگیز و هیپنوتیزم کننده ی خود، شما را مسحور کرده و در انتهای سفر آرزوی بازگشت به خود را همواره در دل شما زنده نگه می دارد. با نگاه به تصاویر رویایی این مکان متوجه می شوید حضور در راین مانند بودن در یک تابلوی نقاشی است!

‎ 14- شهر ریومجوره (Riomaggiore)، ایتالیا‎

ریومجوره دهکده ای در شهرستان اسپتزیا (Spezia) است که در دره ای کوچک در منطقه ی لیگوریا (Liguria) ایتالیا قرار گرفته و یکی از 5 دهکده ی خط ساحلی Italian Riviera محسوب می شود. این دهکده منسوب به اوایل قرن سیزدهم بوده و به خاطر هویت و شراب خود معروف است. خیابان اصلی ریومجوره، کولومبو (Colombo) نام داشته و تعداد زیادی رستوران، بار و مغازه را در خود جای داده است. 

‏‏‏موقعیت قرارگیری این دهکده، خانه های رنگارنگ، ساحل و قایق های آن مستقیم ما را به فضای داستان هایی چون سندباد هدایت می کند و تجربه ی بازدید از این دهکده ی زیبا را در ذهنمان جاودان می سازد.

منبع : worldatlas

  • ali asbahi